آینده بازار مسکن سیاه است!!

به گزارش افکارخبر، سید مهدی صادق کارشناس مسکن پیرامون وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: هر بخشی از اقتصاد تابعی از عرضه و تقاضا است این دو فاکتور بر رونق و یا رکود این بازار و ارائه خدمات آن به شدت تأثیر گذار است.

 

وی افزود: در شرایط کنونی شاهد عرضه بیش از تقاضا هستیم البته برخی مالکان نیز به خاطر اینکه ملک خود را با قیمت بالاتری به فروش برسانند آن را به بازار مسکن عرضه نمی‌کنند این امر خود یکی از دلایلی است که به دلالی در این بازار دامن می زند.

 

صادق به تفاوت قیمت زمین و قیمت تمام شده ساخت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل تفاوت قیمت و بالا بودن قیمت زمین پیش از هزینه تمام شده ساخت مسکن به طور حتم موجب برهم خوردن تعادل بازار مسکن خواهد شد.

 

نبود مدیریت صحیح برای توازن میان عرضه و تقاضا از دیگر مواردی بود که این کارشناس مسکن ضمن انتقاد از این رویه تصریح کرد: متاسفانه نمونه بارز آن را در شهر مشاهده می‌کنیم. تعداد خانه‌های خالی از سکنه بی تفاوتی مسئولان نسبت به اجرای جدی طرح  مالیات بر واحدهای خالی از سکنه، افزایش بی رویه قیمت مسکن آن هم از سوی مالکان و یا در بخش‌هایی دلالان، موجب شده تا نتوانیم دور نمای روشنی از آینده این بازار ترسیم کنیم.

 

 وی در پایان افزود: حل معضل مسکن فقط برنامه ریزی است که نه تنها دلال بازی‌ها در این بخش حذف خواهد شد بلکه عرضه و تقاضا متعادل می‌شود، درآن صورت همان آینده‌ای که سال‌هاست برای بخش مسکن آرزو داریم محقق می‌شود.