به گزارش افکارخبر، علی قنبری با بیان اینکه رقم مربوط به ضایعات نان کشور سالانه ۲ هزار میلیارد تومان است، اظهارداشت: برای کاهش ضایعات باید در زمینه ارتقای ماشین آلات پخت و ارتقای کیفیت مواداولیه مورد استفاده در نان تلاش کنیم، ضمن اینکه باید اقدام به بالا بردن سطح آموزشی نانوایان کنیم.

وی از تشکیل کمیته ارتقای کیفیت و سلامت آرد و نان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران با مشارکت بخش خصوصی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: برنامه اصلی ما در این کمیته، سرمایه گذاری برای ارتقای سطح آموزش نیروهای انسانی به منظور افزایش کیفیت آرد و نان کشور است.

قنبری در پاسخ به پرسشی در مورد آزادسازی قیمت آرد نیز اعلام کرد: آزادسازی قیمت آرد، موضوع مهم و اساسی است و دولت باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و ما نیز معتقدیم برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی، رانت‌خواری و دوگانگی قیمت، باید به این سمت حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی قیمت آرد نانوایی، عوارضی به دنبال دارد که برای کاهش آن، حمایت از اقشار آسیب پذیر ضروری است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم از محل یارانه‌ها، نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان در راستای آموزش، بهداشت و کمک به افراد نیازمند و آسیب‌پذیر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم از طریق آموزش نیروهای انسانی، بالابردن کیفیت گندم و ماشین‌های آردسازی و آسیابانی، کیفیت نان ها را افزایش دهیم.

قنبری در عین حال از تشکیل دانشگاه مربوط به نان توسط بخش خصوصی خبر داد و افزود: این دانشگاه به بالا بردن کیفیت نان کمک می‌کند و در آینده نزدیک، شاهد پیشرفت و بهبود کیفیت آرد و نان خواهیم بود.

وی در مورد گندم نیز اظهار داشت: با خرید ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم داخلی، نیاز خبازان سراسر کشور به آرد تأمین شده و امسال گندم وارد نمی‌کنیم

ضمن اینکه برآورد می‌شود بخش خصوصی امسال برای مصرف صنعت ۲ میلیون تن گندم وارد کشور کند.