به گزارش افکارخبر،محمود واعظی، درباره ارزیابی وضعیت ارتباطات در اربعین 94، اظهار داشت: از ارتباطات اربعین راضی هستم و معتقدم کار بسیار بزرگی انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به اینکه 50 درصد ارتباطات اربعین مربوط به اپراتورهای ایرانی و 50 درصد مربوط به اپراتورهای عراقی است طبیعی است که در محل‌های پرجمعیت اپراتورهای عراقی توان سوئیچ کردن حجم زیادهای تماس‌ها را نداشته‌اند.

وی ادامه داد: به همین دلیل از مجموع 37 میلیون دقیقه مکالمه‌ای که برقرار شده (طبق اطلاعات تا دیروز ظهر) 29 میلیون دقیقه تماس از ایران به عراق و 8.5 میلیون دقیقه تماس از عراق به ایران بوده است.

واعظی گفت: اینکه در روز اربعین (چهارشنبه) ‌5 میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق برقرار شد؛ در حالی است که تاکنون مجموع تلفن بین‌الملل ایران در یک روز حداکثر 10 میلیون دقیقه بوده است و از این رو میزان مکالمات روز اربعین یک رکورد در تماس بین‌الملل ایران به مقصد یک کشور به حساب می‌آید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: کمیته‌ای که به سرپرستی مهندس خسروی (مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت) به عراق رفته تلاش زیادی برای بهبود کیفیت ارتباطات در اربعین امسال انجام داد.

وی ادامه داد:‌ همچنین باید از وزیر ارتباطات عراق و اپراتورهای عراقی که با تمام محدودیت‌ها کمال همکاری را با این کمیته داشته‌اند تشکر کنم که در نهایت در مقایسه با سال گذشته که ارتباطات قفل شده بود و هیچ ارتباطی برقرار نمی‌شد امسال کار بسیار بزرگی انجام شده است.