وام 10 میلیونی برای کالای خارجی؟!

به گزارش افکارخبر،حبیب الله انصاری دبیرانجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه امروز  بخش عمده ای از تولیدات صنعت لوازم خانگی کشور به لحاظ کیفیت با برندهای معتبر جهانی رقابت می کند ، اضافه کرد: خریداران کالاهای گران قیمت خارجی به هیچ وجه نیازی به تسهیلات 10 میلیونی برای خرید ندارند و اصولا نرخ سود این تسهیلات نیز برای این مصرف کنندگان مهم نیست و اقدام بانک مرکزی در اعطای تسهیلات به این بخش فقط به افزایش واردات کمک خواهد کرد.

وی افزود: این اقدام بانک مرکزی نه تنها روند توسعه اقتصادی و تولیدات داخلی کشور  را مختل می کند بلکه در تناقض اشکار با اهداف طراحی شده کشور در چارچوب اقتصادی مقاومتی و توجه به ظرفیتهای داخلی است.

انصاری با بیان اینکه ایجاد تقاضای موثر در اقشار کم درآمد و رونق بخشی بازار کالاهای داخلی را از اهداف اعلام شده طرح خروج از رکود دولت عنوان کرد و گفت: اعطای تسهیلات برای خرید لوازم خانگی خارجی نه تنها با این هدف از پیش اعلام شده همخوانی ندارد بلکه در مقابل سیاست ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی است.

وی با اشاره به مشکلات صنعت لوازم خانگی در سال های اخیر افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در سال های رکود تولیدات خود را با حداقل سود می فروختند تا چرخش مالی خود را حفظ کنند و  تولید را سرپا نگاه دارند؛ امروز زمان حمایت از این واحدهاست.