جزییات وام ازدواج 10 میلیونی خرید کالا

به گزارش افکارخبر،« فرآیند اجرایی تبصره 26 قانون بودجه سال 1394 درباره تسهیلات کالایی ازدواج » به شرح زیر است:

 

1- ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، انتخاب گزینه دریافت تسهیلات کالایی و دریافت کد رهگیری.

 

2- انتخاب فروشنده مورد نظر از فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت مندرج در پایگاه اطلاع رسانی آن وزارتخانه به آدرس اینترنتی http://www.mimt.gov.ir

 

3- مراجعه به فروشنده، دریافت پیش فاکتور و معرفی بانک عامل از سوی فروشنده به متقاضی.

 

چنانچه متقاضی کالاهای متفاوت از فروشندگان مختلف را انتخاب کند، لازم است به این نکته توجه داشته باشد که تمامی فروشندگان انتخاب شده نسبت به معرفی متقاضی فقط به یک بانک اقدام کنند.

 

4- مراجعه متقاضی به شعب بانک عامل (معرفی شده از سوی فروشندگان کالا)، پذیرش متقاضی در سامانه ازدواج از سوی شعبه مربوط، انعقاد قرارداد با بانک عامل و ارائه تضامین کافی و معتبر به بانک عامل (ظرف مدت حداکثر 2 ماه از تاریخ دریافت کد رهگیری).

 

5- مراجعه متقاضی به فروشنده، ارائه نسخه ای از اصل قرارداد منعقده با بانک عامل و دریافت کالا (حداکثر ظرف یک هفته پس از تکمیل قرارداد با بانک عامل).

 

6- فروشنده مکلف است گواهی امضاء شده از سوی خریدار جهت واگذاری کالا را به بانک ارسال کند. بدیهی است بانک قبل از دریافت این گواهی نباید نسبت به واریز اقساط به حساب فروشنده اقدام کند.

 

بر اساس تبصره (26) ماده واحده قانون بودجه سال 1394 کل کشور، زوجهای مشمول دریافت وام ازدواج می توانند به جای دریافت وام به صورت نقـدی، از تسـهیلات فـروش اقساطی استفاده کنند. این تسهیلات ازجانب تولیدکنندگان و فروشندگان متقاضی عرضه کالاهای بـادوام داخلـی، ارایه می شود و بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی صرفاً موظف به تضمین پرداخت اقساط به درخواست فروشنده و پس از دریافت تضامین لازم از زوجین هستند.