روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای درباره افزایش قیمت بلیت قطار آورده است: برابر با ماده ۹ قانون دسترسی آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی؛ قیمت بلیت قطار از سوی شرکت های بخش خصوصی تعیین میگردد و پس از تایید شرکت راه آهن بعنوان نهاد تخصصی و مسئول توسعه حمل و نقل ریلی کشور به مرحله اجرا گذاشته میشود.

 

در همین راستا قیمتهای جدید که از روز ۱۴ آذر ماه سالجاری اجرایی شده و پیش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانونی ندارد بلکه کاملا مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است .

 

در این اطلاعیه آمده است تایید هیات مدیره راه آهن در خصوص پیشنهاد شرکتهای ریلی پس از بررسیهای همه جانبه و کارشناسی و بعد از پانزده ماه همراهی شرکت های بخش خصوص با دولت و عدم افزایش قیمتها و حتی ارایه تخفیفات سی درصدی در ایام خلوت سال ، با توجه به نرخ تورم سالانه ، جلوگیری از فرار سرمایه گذاران بخش خصوصی ،نوسازی ناوگان و همچنین ارتقا سطح خدمات در این حوزه صورت گرفته است.

 

گفتنی است با وجود قانونی بودن این اقدام راه آهن در مورد افزایش قیمت بلیت قطار؛ ورود برخی سازمان ها و نهادها به شکل غیرکارشناسانه در روزهای اخیر به این موضوع حاصلی جز تشویش اذهان عمومی در بر نداشته است.