غلامرضا تاجگردن در پاسخ به این سوال که چه زمانی لایحه بودجه 95 به مجلس ارسال می‌شود، اظهار داشت: لایجه بودجه سال آینده باید تا 15 آذر ماه به مجلس ارسال می‌شد که این اتفاق رخ نداد و احتمالاً در هفته آینده به مجلس تقدیم می شود.

وی افزود: اگر دولت بخواهد، می‌تواند هفته آینده لایحه بودجه 95 را به مجلس ارائه دهد، زیرا کلیات آن در دولت تصویب شده است و اگر روز یکشنبه و یا دوشنبه هفته آینده لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کنند، خیلی خوب است، در غیر این صورت با تعطیلات مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم، در مورد قیمت نفت و دلار در لایحه بودجه سال آینده، گفت: قیمت نفت در پیش نویس های اولیه دولت لایحه بودجه 95 حدود 42دلار در هر بشکه و قیمت دلار هم در حدود 3هزار تومان پیش بینی شده بود و فکر می‌کنم در تصویب نهایی دولت هم همین اعداد باشد؛ اگرچه با روند کاهش قیمت جهانی نفت باید به این موضوع محتاطانه بپردازیم.

تاجگردن گفت: دولت فعلا برای قیمت نفت در بودجه عددی در حدود 42 دلار هر بشکه را در نظر دارد؛  درست است که 42 دلار با قیمت میانگین نفت در سال جاری همخوانی دارد، ولی تعیین این عدد خطرناک و حاشیه ریسک خیلی بالایی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که دولت بودجه انبساطی برای سال 95 تدوین خواهد کرد، ارزیابی تان چیست، بیان کرد: نمی توان گفت بودجه 95 انبساطی است.به نظر من دولت چه الان و چه در برنامه ششم تلاش کند که هزینه و مخارج خود را براساس میانگین 2، 3 ساله گذشته تنظیم کند، که این موضوع برای بلند مدت به نفع کشور است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه هم اکنون یک میلیون بشکه نفت صادر میکنیم، بیان کرد: 54 درصد صادرات نفت سهم دولت است که ضرب در یک عدد می‌شود و این هزینه و خرج دولت بود که باید درآمد و مخارج را با هم تنظیم کنند.

تاجگردن ادامه داد: توصیه من به دولت این است که خرج و مخارج خود را بیشتر نکند و دنبال افزایش آن نرود، اسم افزایش و کاهش را انبساط و انقباض نمی گذاریم، ولی محدود کردن مخارج در این شرایط خاص خیلی بهتر است تا افزایش آن.

وی درپاسخ به این سوال که آیا برنامه پنجم توسعه برای سال 95 تمدید خواهد شد، پاسخ داد: دو نگاه در این خصوص وجود دارد و اصرار داریم لایحه برنامه ششم به مجلس ارائه شود و اگر روز 15آذر لایحه برنامه به مجلس داده می‌شد، قطعا تا پایان سال آن را تصویب می‌کردیم.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دولت لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه را به مجلس داده است که در کمیسیون ویژه بررسی می شود و احتمال دارد لایحه احکام دائمی برنامه تا پایان سال در صحن علنی مطرح شود.

تاجگردون با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس، گفت: مجلس زمان لازم را برای تصویب برنامه ششم ندارد و تصویب بودجه بدون برنامه هم دارای شبهه است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مجاسبات مجلس با بیان اینکه نظریه قالب در مجلس این است که حتما لایحه برنامه ششم را قبل از آغاز سال 95 تصویب و نهایی کنیم که با توجه به زمان سخت است، تاکید کرد: نظریه قالب در مجلس تمدید یک ساله برنامه پنجم نیست؛ مگر اینکه الزامات زمانی ما را در چند روز آینده به این مسیر ببرد.