در آستانه تعطیلات پایان سال قیمت نفت امروز حدود یک درصد افزایش یافت و از پایین ترین رقم های 11 سال اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت، اما مازاد عرضه همچنان تصویر غالب بازار است و این مانع از افزایش قیمت های قابل توجه می شود

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 29 سنت افزایش به 36 دلار و 64 سنت رسید و از پایین ترین رقم 11 سال گذشته (36 دلار و 4 سنت) که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز 34 سنت افزایش یافت و به 36 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز به 33 دلار و 98 سنت رسید که پایین ترین رقم از سال 2009 تاکنون بود.

هانس وان کلیف، اقتصاددان برجسته انرژی در ای بی ان آمروی امستردام گفت: «احساس حاکم بر بازار ربسیار منفی بوده و در آستانه تعطیلات سال نوی مسیحی مردم ترجیح می دهند برخی از این پیش بینی های کاهشی خود بکاهند... بنابراین ما ممکن است شاهد برخی افزایش قیمت ها در بازار نفت باشیم.»

رشد قیمت امروز، اولین افزایش روزانه در 5 جلسه گذشته است. قیمت نفت خام آمریکا امروز به بالاترین رقم در 4 جلسه گذشته رسیده است.

عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان اعلام کرد، یک موشک بالستیک را که به سمت شهر جیزان یعنی جایی که یک پالایشگاه جدید در ان در حال ساخت بوده، پرتاب شده بود سرنگون کرده است.

اما نگرانی ها در مورد سبقت گرفتن میزان عرضه از میزان تقاضا در سال آینده موجب شده که رشد قیمت ها محدود باشد.

تحلیلگران موسسه کنکوس سکیوریتیز در یادداشتی نوشتند: «این احتمال وجود دارد که نگرانی ها در مورد عرضه بالای نفت و تقاضای پایین ناشی از ضعف اقتصادی در چین در سال آینده نیز تداوم یابد.»