سید علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: در هشت ماه امسال حدود 220 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به ماه گذشته 5 درصد رشد داشته است و این همان سیاست اعطای تسهیلات سرمایه در گردش است که بانک مرکزی به بانک‌ها تکلیف کرده است.

وی یادآورشد: از 220 هزار میلیارد تومان حدود 140 هزار میلیارد تومان صرفا باید برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که امیدواریم با همین روندی که ادامه دارد بتوانیم سرمایه در گردش تولید کننده را تامین کنیم.

محمد صادقی در ادامه از مهمترین مصوبه‌ای که به اعضای شورای اطلاع رسانی شده بود خبر داد و گفت: یکی از شاخصه های نرخ سود بانکی در بازار بین المللی عملکرد بانک مرکزی و سیستم بانکی در بازار بین بانکی بود. بانک‌هایی که نیاز به منابع دارند از بانک‌هایی که منابع مازاد دارند، تسهیلاتی را دریافت می‌کنند، که این نرخ در پایان اسفنددماه سال گذشته حدود 28 و 29 درصد بود که حتی در ماه های ابتدایی امسال این نرخ بالاتر از نرخ 29 درصد قرار گرفت.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه امروز به جایی رسیدیم که نرخ بازار بین بانکی به 21.5 واحد درصد رسیده و نسبت به اسفندماه سال گذشته حدود 8 واحد درصد کاهش پیدا کرده است.