اگرچه بسیاری از صنایع چین از آمریکا و ژاپن ضعیف‌تر است، صنعت بازی‌های رایانه‌ای این کشور در رده نخست جهانی قرار دارد. بر اساس اطلاعات سایت «نیوزو دات کام،» صنعت بازی‌های رایانه‌ای چین در سال 2015، حدود 22.22 میلیارد دلار درآمد داشته و در صدر صد کشور برتر جهان در تولید بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفته است. آمریکا با 21.94 میلیارد دلار و ژاپن با 12.36 میلیارد دلار درآمد پس از چین، به ترتیب در رده‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

دو علت برای این موضوع وجود دارد: نخست آنکه بیشتر بازی‌ها بصورت آنلاین انجام می‌شود و چین با 700 میلیون کاربر، بالاترین کاربر اینترنتی را در جهان دارا است. دوم آنکه شرکت‌هایی مانند «تنسنت هلدینگز» و «گروه علی بابا» برای تقویت حضور آنلاین خود در اینترنت، بازی‌های خود را بهبود بخشیده و بطور گسترده منتشر کرده‌اند. برای نمونه، شرکت تنسنت بازی‌های خود را از طریق اپلیکیشن‌های «کیو کیو» و «وی چت،» محبوب‌ترین اپلیکیشن تلفن همراه در چین با 500 میلیون کاربر، ارائه کرده است.

به نظر می‌رسد هنوز قضاوت کردن در خصوص آنکه آیا بازی‌های چینی خواهند توانست از پس تقاضای بازار جهانی برآیند، بسیار زود باشد؛ اما سازندگان بازی‌های رایانه‌ای در آمریکا، ژاپن و کره باید بیشتر تلاش کنند.