نظر کمیسیون انرژی بر آلوده و غیر استاندارد بودن بنزین وارداتی است

گروه اقتصادی،سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس در گذشته در چندین جلسه موضوع آلوده و غیر استاندارد بودن بنزین وارداتی را بررسی کرد، افزود: در این جلسه هم معصومه ابتکار و هم دیگر مسئولین استان تهران حضور داشتند که چندین ساعت بر روی آلوده و غیر استاندارد بودن بنزین واردادتی بحث و بررسی صورت گرفت.

 

وی افزود: پس از این جلسات جمع بندی کمیسیون انرژی مجلس این بود که آلودگی هوای تهران و کلانشهرها به خاطر غیر استانداردبودن و آلوده بودن بنزین وارداتی است و بعد از آن تا کنون هیچ مستند و مدرکی مبنی بر استاندارد بودن و آلوده نبودن بنزین به کمیسیون ارائه نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: با روی کار آمدن معصومه ابتکار وی بر آلوده بودن و غیر استاندارد بودن بنزین تولدی داخل تاکید و بر واردات بنزین اصرار داشت تا اینکه ادعای وی از سوی مجلس، کمیسیون انرژی، کمیسیون اصل 90 و مرکز پژوهشهای مجلس رد شد اما وی بنزین را وارد کرد ولی این بنزین نه استاندارد یورو چهار را دارد و نه سالم است.

موسوی نژاد با اشاره به جلسه روز دوشنبه کمیسیون انرژی مجلس که در خصوص آلودگی هوا بود، گفت: در این جلسه هیچ سندی مبنی بر سالم بودن بنزین وارداتی و استاندارد یور چهار آن ارائه نشد.

وی افزود: نظر کمیسیون انرژی مجلس همان نظر قبلی یعنی آلوده و غیر استاندارد بودن بنزین وارداتی است و هیچ تغییر نکرده است.