محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی به شرق گفته است: بازار لوازم خانگی مانند دیگر بازارها، جز موادغذایی، بی‌حرکت و کساد است. بازار لوازم خانگی بسیار سرمایه‌بر است. این بازار یک دریا پول می‌خواهد و یک اقیانوس جا. کالاها حجیم هستند و قیمت‌های بالایی دارند. فعلا مسئله‌ای که در این بازار اتفاق افتاده کسادی است.

در سه‌راه امین‌حضور دوهزار واحد صنفی فروش لوازم خانگی داریم. این غلط است، باید ٢٠٠ واحد باشند. وقتی دو‌هزار فروشگاه داشته باشیم نیاز مصرف‌کننده که افزایش پیدا نمی‌کند؛ بلکه فقط نیاز موجود بین این تعداد واحدها تقسیم می‌شود. بعد هم همه از کسادی ناله می‌کنند. بدتر از این در حوزه تولید اتفاق افتاده است. چه اتفاقی افتاده که در ایران حدود ٢٠٠ کارخانه اجاق‌سازی داریم؟ صادرات آن کجاست؟ چرا باید ١٠٠ کارخانه یخچال‌ساز داشته باشیم؟...

 زمانی درهای این مملکت بسته بود، مدام مجوز تأسیس شرکت‌هایی صادر شد که واقعا دردی از کشور دوا نمی‌کرد. حالا روزهای خوش صنعت و تولید است. اول سال آینده سیلی که به راه افتاده خود را نشان می‌دهد و خیلی‌ها را با خود می‌برد...

تولید باید حساب و کتاب داشته باشد. کارخانه‌ای که تأسیس می‌شود و تولید می‌کند، نیاز به بازار دارد؛ یا بازار داخلی یا بازار خارجی. پی‌درپی مجوز کارخانه داده شده اما حالا مردم تولیدات بی‌کیفیت آنها را نمی‌خرند چراکه قرار نیست هر روز کالا گران شود، پس تولیدکننده بی‌کیفیت زمین‌گیر می‌شود. اشکال کار به زمانی برمی‌گردد که بی‌رویه مجوز داده می‌شد. به هرکسی که می‌خواست بدون اینکه بررسی کنند نیاز کشور و توان آن فرد چیست، مجوز و تسهیلات دادند. اغلب اینها به ساخت معدود کالاهای غیرضروری پرداختند. ما در اتحادیه لوازم خانگی شعاری داریم مبنی بر اینکه «ایرانی، کالای خوب ایرانی بخر»، برای اینکه خرید کالای بد، سابقه کل بازار را پیش مردم خراب می‌کند. علت اینکه مردم دنبال خرید برند خارجی هستند، همین خراب‌شدن سابقه است.