روزنامه جوان در این باره نوشت: کاهش درآمدهای پس از برجام، دولت و به ویژه وزیر راه و شهرسازی را چنان تحت فشار قرار داده است که با مارکسیست و سوسیالیستی خواندن نهادهای قیمت‌گذار در اقتصاد سازمان حمایت خواستار برچیده شدن این نهادها شده است، چراکه این نهاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما جلوگیری کرد حال اگرچه دولت طی بیش از 2/5 سال فعالیتش تورم را از 40 درصد به 15 درصد تقلیل داد، اما این نگرانی وجود دارد که به خاطر کاهش درآمدهای نفتی از کنترل تورم صرف‌نظر کرده و برای دستیابی به درآمد به یک‌باره فنر تورم را رها کند. به گزارش «جوان»، طی دو سه روز گذشته، مسئولان و رسانه‌های طرفدار دولت تک‌رقمی شدن تورم را در بوق و کرنا کردند، ولی آیا واقعاً تورم تک رقمی شد؟ آیا کار دولت بود؟

 

دولت با بیان این مطلب که تورم را تک نرخی کرده، زمزمه‌هایی مبنی بر آزادسازی قیمت‌ها را به راه انداخته است که سرمنشأ این زمزمه‌ها وزیر راه و شهرسازی است.

 

تأکید وزیر راه و شهرسازی روی «آزادسازی قیمت‌ها» این نگرانی را ایجاد کرده است که دولت نه تنها سوبسیدها را حذف کند بلکه برای دستیابی به درآمد بیشتر قیمت کالا و خدمات را بیشتر از حد افزایش دهد. «طرح مسکن مهر» و «سازمان حمایت» از جمله مواردی بوده که وزیر راه و شهرسازی در یک ماه اخیر با انتقاد شدید و مارکسیست و سوسیالیست خواندن آنها بر ضرورت آزادسازی قیمت‌ها در راستای «مسلمان شدن» تأکید کرده است.

 

عباس آخوندی هفته گذشته در یکی از بی‌شمار برنامه‌ها و همایش‌های وزارتخانه تحت مدیریتش، پس از «شل» خواندن رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مسافری حمل و نقل با شدت هرچه تمام‌تر بر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاخت. وی در بخشی از انتقادات شدید خود سازمان حمایت را مارکسیست و کمونیست خواند و بر ضرورت انحلال این سازمان با کمک نمایندگان مجلس تأکید کرده و گفته بود: عده‌ای هنوز در این مملکت دنبال این هستند که با تعالیم سوسیالیسم دوباره به سیستم‌های قیمت‌گذاری برگردند.

 

این بساطی که حضرات راه انداخته‌اند غیر از تعالیم حضرت مارکس است. برخی دست در جیب خلق‌الله می‌کنند و پز حمایت از مردم را می‌دهند. آخوندی با طرح این پرسش که «سازمان حمایت در کجای این مملکت توانسته از حقوق مصرف‌کننده حمایت کند؟» ابراز کرد: امیدوارم همکاران من در برنامه ششم توسعه این شهامت را داشته باشند که پیشنهاد انحلال سازمان‌های قیمت‌گذار از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان را بدهند و نمایندگان مجلس نیز این همت را داشته باشند تا بساط این دستگاه‌ها که مانع توسعه هستند در این کشور جمع شود.