شعار ملی گردشگری ایران حضور در فضای جهانی

مهدی جهانگیری رئیس مالی گردشگری با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در رشد و توسعه اقتصادی گفت: برای حضور در بازارهای جهانی چاره ای نداریم جز اینکه برند گردشگری ایران را در فضای بین المللی مطرح کنیم.

 

وی که در در کنفرانس بین‌المللی گردشگری ایران سخن می گفت ،افزود: اعتبار هر کالایی در برند آن است کما اینکه در این حوزه باید برندهایی را که داریم به دنیا معرفی کنیم و مسلما در صورت رفع موانع صنعت گردشگری این صنعت برای ایران درآمد ارزی و اقتصاد پایدار را همراه خواهد داشت.

 

جهانگیری با اشاره به توسعه برند محصولات گردشگری عنوان کرد: بزرگترین چالش در این عرصه خدمات و بهره‌وری است بنابراین ما باید شهامت ورود به بازارهای جهانی را داشته باشیم تا از تکنولوژی و تجهیز آن کمک بگیریم. در فضایی که تکنولوژی حرف اول را می زند بدون تجهیز به علم و تکنولوژی روز دنیا محو می شویم.

 

رییس گروه مالی گردشگری در ادامه اظهار داشت: همچنین باید مسیر ورود برندهای جهانی را به کشورمان باز کنیم و همانطور که در دیپلماسی سیاسی به موفقیت‌هایی رسیدیم مسلما در دیپلماسی اقتصادی نیز حرف برای گفتن داریم.

 

وی افزود: ایران هراسی و عدم امنیت بزرگترین آسیب به صنعت گردشگری کشورمان است. بنابراین حاکمیت و دولت باید با توجه به شرایط جدید برای معرفی ایران بیشتر تلاش و هزینه کنند ما نیز به عنوان فعالان خصوصی از دولت و شخص آقای سلطانی‌فر و رحمانی موحد درخواست داریم تا برند گردشگری را به عنوان یک مولفه اقتصادی در دنیا مطرح کنند.

 

جهانگیری با اشاره به عضویت بانک گردشگری و شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در سازمان UNWTO عنوان کرد:از سازمان جهانی جهانگردی تشکر می کنم و امیدوارم که بتوانیم با تلاش گسترده گامهایی خوبی در توسعه بیشتر صنعت گردشگری در ایران برداریم.

 

 رییس گروه مالی گردشگری ضمن اشاره به لزوم حضور فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: ما فعالان بخش خصوصی باید آمادگی کامل برای حضور موثر و مستمر در صحنه اقتصادی داخلی و خارجی داشته باشیم. اکنون زمانی است که باید بخش خصوصی دیپلماسی اقتصادی را به عهده بگیرد.

 

وی در خاتمه با زنده نگه داشتن یاد مرحوم محمدعلی اینانلو که روز گذشته دار فانی را وداع گفت و به نوعی در عرصه گردشگری و ایرانگردی نقش به سزایی در کشورمان داشت، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری کشورمان باید برای ایران پولسازی و اقتصاد پایدار را به همراه داشته باشد در شرایطی که باید موانع این صنعت را رفع کرد.