محصولات لبنی ارزان می شوند

محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه سراسری فرآورده‌های لبنی کشور در خصوص واکنش به احتمال برخورد با صنایع لبنی با قیمت محصولات خود را افزایش ندهد اظهار کرد: صنایع لبنی از افزایش سود محصولات بدشان نمی‌آید اما همواره باید این امر را در نظر بگیرند که مردم تحمل افزایش قیمت را ندارند.

 

وی افزود: امروز در جلسه سازمان حمایت از دامداران و صنایع  قرار بر این شد  که با کارخانه‌های تحت پوشش تماسی در خصوص مسائل نرخ شیر خام و محصولات لبنی و راهکارهایی در این زمینه داشته باشیم و حال اگرچه ما میدانیم دامداران ضرر می‌دهند، اما با توجه به عدم کشش و تقاضای بازار امکان افزایش قیمت این محصولات را نداریم.

 

اسماعیلی در ادامه گفت: اگر دولت به صورت مستقیم فروشگاه‌های عرضه محصولات لبنی را در اختیار صنایع لبنی قرار دهد حاضریم که قیمت محصولات خود را 10 درصد کاهش دهیم.
 
وی با اشاره به راهکارهای پیشنهادی بیان کرد: درواقع حذف واسطه‌ها آمادگی کار کردن برخی کارخانه‌ها به صورت کارمزدی، اختصاص بخشی از بودجه سلامت به این صنعت از جمله راهکارهای پیشنهادی ما به دولت است که اگر دولت آنها را قبول و اجرا کند مشکل دامداران حل خواهد شد.

 

مدیر عامل اتحادیه تصریح کرد: در حال حاضر آمار تب مالت در کشور به سبب استفاده شیر ناسالم بالا رفته و از طرفی افراد به ارزانی محصولات سنتی نسبت به پاستوریزه را بهانه‌ای مبنی بر بهتر بودن آن قیمت به محصولات پاستوریزه دارند در حالی که خود را به بهانه این امر فریب می‌دهند زیرا در کل دنیا عرضه محصولات سنتی از عوامل مجرمانه است.