دولت با وجود این‌که در ماه‌های گذشته توجهی خاص به صنعت خودرو در شرایط رکودی کشور داشته است؛ غافل از این‌که سایر صنایع نیز با مشکل رکود دست و پنجه نرم می‌کنند، اما همچنان خریداران توجهی به بازار ندارند.

به گزارش «افکارخبر»، نمایشگاه‌داران خودرو در این شرایط می‌گویند به طور معمول شب عید و روزهای پایانی سال بازار خودرو یک تکانی می‌خورد و خرید و فروش افزایش می‌یابد، اما احتمالا این اتفاق امسال نیفتد.

به گفته آنها، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و دولت به جای این‌که فکری به حال وضعیت رکودی کشور کند، تنها سیاست خالی کردن انبار خودروسازان را در پیش گرفت.

این در حالی است که به باور فعالان صنعت خودرو، این سیاست تنها برای مدتی می‌تواند مشکل خودروسازان را حل کند و دوباره آنها با مشکل نبود خریدار مواجه خواهند شد.

در این حال و هوا، اما قیمت خودرو در بازار رو به افزایش است؛ به طوری که خودروهای صفر کیلومتر در بازار بین 500 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

بنا به این گزارش، در حال حاضر پژو405 دوگانه‌سوز در بازار با قیمت 31 میلیون و 100 هزار تومان و پژو 206 تیپ 5 با قیمت 36 میلیون و 700 هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین هم‌اکنون در بازار پراید 131 SE 21 میلیون و 900 هزار تومان و پراید 111 حدود 20 میلیون و 600 هزار تومان است. از سوی دیگر، پژوپارس TU5 با قیمت 29 میلیون و 500 تومان فروخته می‌شود.