قیمت طلا افزایش یافت

در حالی که نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی چین و فشارها بر بازارهای بورس تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد پس از دو جلسه کاهش امروز افزایش یافت.

در حالی که سرمایه گذاران نگران گستردگی افت رشد اقتصادی چین و تاثیر آن بر بازارهای نوظهور هستند، سهام های آسیایی در نزدیکی پایین ترین رقم های 4 سال گذشته باقی ماند و قیمت نفت نیز به افت 20 درصدی در طی کمتر از 2 هفته نزدیک شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1095 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا 0.2 درصد کاهش یافت و به 1094 دلار رسید.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک او سی بی سی گفت: «با افزایش نرخ بهره به 1.25 تا 1.5 درصد و تقویت کلی ارزش دلار، من انتظار دارم قیمت طلا به 950 دلار برسد.»

«طلا در حال حاضر با توجه به ریسک های موجود در بازارهای بورس چین و قیمت های پایین نفت، مانند یک بهشت امن برای سرمایه گذاران عمل می کند.»

ارزش شاخص های اصلی بورس چین در روز دوشنبه بیش از 5 درصد کاهش یافت. قیمت نفت نیز به دلیل نگرانی ها از اینکه وضعیت چین ممکن است بر قیمت کل کالاها تاثیر منفی بگذارد به پایین ترین رقم ها در 12 سال گذشته رسیده است.

از ابتدای سال 2016 میلادی، بازارها متاثر از افت شاخص ها در بورس چین، کاهش ارزش یوان و مداخله بعدی پکن در بازار دچار نوسان شده اند.

چین با مصرف سالانه حدود هزار تن طلا، بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است.

حجم دارایی های اس پی دی ار گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.69 درصد افزایش یافت.

امروز قیمت پالادیوم نیز به 460 دلار رسید که پایین ترین رقم از اوت 2010 تاکنون بود. قیمت نقره نیز 0.2 درصد کاهش یافت و به 13 دلار و 82 سنت رسید.