پیشنهاد فاینانس ۵ میلیارد دلاری بانک چینی برای ایران

علی ربیعی در جمع خبرنگاران از پیشنهاد یک بانک چینی برای تامین فاینانس 5 میلیارد دلاری جهت توسعه ناوگان کشتیرانی و نفتکش ایران خبر داد.

وی گفت این فاینانس برای استفاده در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش پیشنهاد شده است.

ربیعی با بیان اینکه 294 شرکت از کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی، کره جنوبی، چین، عمان، هند و ... با هزینه خود در همایش شصتمین سالگرد تاسیس شرکت ملی نفت‌کش حضور داشتند بیان کرد: فکر می‌کنم حضور شرکت‌های مهم اروپایی از جمله شرکت‌های نروژی، انگلیسی، بلژیکی، آلمانی و سوئدی امروز نشاندهنده علامت خوبی است.

وزیر کار با اشاره به پیشنهاد یک بانک چینی برای تامین فاینانس شرکت کشتیرانی و شرکت ملی نفت‌کش تصریح کرد: این بانک چینی دو فاینانس برای کشتیرانی و 3 فاینانس برای شرکت ملی نفتکش مجموعا به مبلغ 5 میلیارد دلار پیشنهاد داده است.

وی تاکید کرد: مذاکرات تامین این فاینانس در حال پیگیری است و تا سفر رئیس جمهور چین به ایران آماده خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اینکه برجام علامتی است که نشان می‌دهد که تحریم‌های کشور برداشته شده است بیان داشت: بر اساس برنامه باید سالانه 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که برای تحقق یک درصد آن باید 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

وزیر کار تاکید کرد: با اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ایران دیگر بازار مصرف نخواهد بود و فکر می‌کنم رونق و رشد اقتصادی کشور پس از این شتابان خواهد بود.