عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه متوسط فروش نفت از ابتدای کار دولت یازدهم تا آذرماه بشکه‌ای 80 دلار بوده است، گفت: ایران با تأخیر، پول نفت خود را دریافت می‌کند لذا اثر ارزی آن باید سال آینده خود را نشان دهد.

 

سیدمسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدت کوتاهی است که نفت به زیر 30 دلار رسیده است یکی از دلایل آن را ناکارآمدی دیپلماسی انرژی وزارت نفت برشمرد و گفت: انشاءالله در وقت مناسب با ادله به جزییات آن خواهم پرداخت ولی سؤال اساسی این است که آیا در این دولت نفت بشکه‌ای 30 دلار فروخته شده که از جمله علل اصلی مشکلات اقتصادی مردم مطرح شود .

 

 

میرکاظمی خاطرنشان کرد: در دولت های قبل قیمت نفت بشکه‌ای حدود 80 دلار بود و در این دولت به طور متوسط تا آخر آذر ماه نیز همین حدود یعنی 80 دلار است یعنی کشور تا این زمان با نفت 80 دلاری اداره شده و نیز بایستی توجه کنیم با نرخ تسعیر ارز حداقل دو و نیم برابر گذشته تا حد زیادی کاهش صادرات را نیز نسبت به گذشته جبران کرده است.

 

وی گفت: ایران با تأخیر، پول نفت خود را دریافت می‌کند لذا این اثر ارزی باید سال آینده خود را نشان دهد .

 

وزیر اسبق نفت با یادآوری اینکه در همین دولت، نفت در مدت طولانی با قیمت بشکه‌ای بالای 100 دلار نیز فروخته شده است، افزود: متقابلاً در دولت های پیشین نیز نفت در مقاطعی زیر 40 یا 30 دلار نیز رسیده بود.