بهره برداری از تعدادی از واحدهای مسکن مهر در 22 بهمن

درباره پروژه های مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران در سال ۸۶ ساخت مسکن مهر مصوب شد و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که ۱۷ درصد از جمیعت کشور در این شهرها سکونت داشتند.

وی با بیان اینکه از هزار و ۲۰۰ شهر موجود در کشور حدود هزار شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت داشتند افزود: بنابراین ساخت مسکن مهر در این شهرها به دلیل پراکندگی و نوع جمعیت شهری حالت ویژه ای داشت.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه در سال ۸۶ دو سال پس از تصویب مسکن مهر جانمایی سایت ها انجام شده بود، اظهار داشت: بنابراین کنترل فرم «ج» همکاری و هماهنگی با گروه مشاوران تهیه نقشه فنی و دیگر اقدامات به بنیاد مسکن واگذار شد.

حق شناس با اشاره به اینکه نقشه فنی مناسب را به سازندگان توصیه می کردیم، اظهار داشت: سهمیه بنیاد مسکن برای ساخت مسکن مهر ۲۴۰ هزار واحد بود که در این تعداد در پروسه تکمیل به ۳۴۷ هزار و ۱۰۴ هزار واحد مسکونی رسید.

وی ادامه داد: با وجودی که دو سال از برنامه عقب بودیم اما با تجربه همکاران بنیاد و اجرای مدل مشارکت مردم ساخت مسکن مهر با سرعت بیشتری انجام شد به طوری که در حال حاضر ۳۰۳ هزار واحد به اتمام رسیده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۲۹۰ هزار واحد تاکنون افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: از این تعداد ۲۸۶ هزار واحد وارد مرحله فروش اقساطی شده است.

حق شناس با اشاره به اینکه تا پایان سال ۲۹۷ هزار از مجموع واحدهای مسکن مهر به افتتاح می رسد، اظهارداشت: در دهه فجر امسال ۱۵ هزار و ۱۵۹ واحد افتتاح می شود و پس از آن تا پایان سال ۷ هزار و ۷۰۰ واحد به بهره برداری خواهد رسید.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حضور ۴۴ هزار واحد مسکن مهر پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته است، گفت: البته حدود ۷ هزار واحد در اختیار تعاونی ها و انبوه سازان قرار دارد که با مشکلاتی روبرو هستند اما مابقی واحدها در سال ۹۵ به اتمام می رسد.