بانک سپه لغو تحریم شد

بانک سپه در ۲۴ مارس ۲۰۰۷ (سال ۸۸) در ارتباط با قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت تحریم شد. محمدکاظم چقازردی مدیرعامل این بانک در پیامی برداشته شدن سایه تحریم ها از سر اقتصاد کشور را حاصل تلاش شبانه روزی و مجدانه همه مسئولان نظام، از راهنمائی ها داهیانه و پشتیبانی های مقام معظم رهبری  و پیگیری های مستمر رئیس جمهوری وسایر ارگانهای نظام و دستگاه مقتدر دیپلماسی  دانسته است.

وی ضمن قدردانی از تمام تلاش‌های مسئولان نظام و دولت تدبیر و امید در ارتباط با خروج سیستم بانکی و خصوصاً بانک سپه از تحریم‌ها اظهار داشت: بانک خوش نام، قابل اعتماد، کوشا و منضبط سپه با حضوری مقتدر در عرصه بین المللی پاسخی در خور و شایسته به زحمات دستگاه دیپلماسی کشور خواهد داد.

چقازردی در ادامه ضمن قدردانی از صبر، شکیبایی و همراهی مردم شریف ایران به خصوص مشتریان وفادار بانک اظهار داشت: اگر امروز بانک سپه به‌رغم تمام مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم ها، با صلابت و شاداب تر از گذشته با کوله باری از تجربه، آماده حضوری اثرگذار در عرصه داخلی و بین المللی است، به دلیل همراهی و وفاداری مردم بزرگوار و مشتریان همراه و گرانقدر خود طی این سال‌ها و همچنین مجاهدت همه همکاران عزیز و تلاش خالصانه و خاضعانه آنها در جای جای ایران اسلامی است.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه در ادامه بر عملیاتی کردن برنامه های ارزی بانک بویژه در خصوص تقویت شعب و واحدهای خارج از کشور، تقویت نیروی انسانی، تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری و همین طور توجه به استانداردهای روز دنیا در خصوص حاکمیت شرکتی؛ فعالیت واحد تطبیق، کنترل های داخلی و تلاش برای افزایش سرمایه بانک متناسب با الزامات کمیته بال اشاره کرد.

وی گفت: تجربه گرانقدر سال‌های تحریم را برای خود، سرمایه ای عظیم می دانیم که بر انسجام و توانایی بانک سپه، بیش از گذشته افزوده است.

مدیرعامل بانک سپه همچنین با ارسال نامه‌ای به‌ محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موفقیت دستگاه دیپلماسی در مذاکره با کشورهای ۱+۵ و رفع تحریم‌ها خصوصاً خارج شدن بانک سپه از این تحریم‌ها را تبریک گفت.