برجام تأثیری بر بازار مسکن ندارد

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای برجام تأثیر مستقیمی بر بازار مسکن نخواهد داشت و تأثیر مستقیم خود را از بازار مصالح، زمین و نیروی انسانی می‌گیرد.

 

وی معتقد است که تأثیرات غیرمستقیم هم در طولانی مدت اثر خود را خواهند گذاشت و عنوان کرد: در تأثیرگذاری غیرمستقیم بهبود وضعیت اقتصادی مردم و شاخص‌های اقتصادی در طولانی مدت اتفاق خواهد افتاد و در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست.

 

خسروی اظهار داشت: قیمت مسکن از مبالغ کنونی کمتر نخواهد شد و از طرفی چون قدرت خرید مردم کاهش یافته است احتمال افزایش قیمت مجدد آن وجود ندارد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که پرداخت وام‌ها نیز تأثیری بر افزایش قیمت مسکن ندارند زیرا به علت بازپرداخت بالا و کوتاه‌مدت بودن آنها تنها یک سری اقشار خاص توانایی دریافت آن را دارند.

 

نماینده سمنان و مهدی‌شهر با اشاره به اینکه بانک‌ها تمایل زیادی برای پرداخت تسهیلات ندارند گفت: این امر تا حدودی متأثر از طلبکاری بانک‌ها از معوقات آنها است و خواهان دریافت پول خود از دولت هستند.

 

خسروی در پایان با بیان اینکه مقدار تسهیلات داده شده بسیار کم است، گفت: این مقدار که با سر و صدا و هیاهو و جار و جنجال فراوانی در اختیار مردم قرار گرفت تأثیر زیادی بر بازار مسکن نخواهد داشت.