در حالی که شاخص‌های بورس چین پس از رسیدن رشد اقتصادی این کشور به ضعیف‌ترین سطح در سالهای اخیر ترمیم شده و سرمایه گذاران تشویق به ورود به بازارهای پرریسک شده‌اند، این مسئله موجب شد قیمت طلا امروز ثابت باقی بماند.

شاخص‌های بورس چین امروز افزایش یافت و به دیگر بورس‌های آسیایی کمک کرد تا کاهش‌های اولیه را جبران کنند. آمارها نشان داد که دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه‌ماهه پایانی سال 2015، رشدی 6.8درصدی را به ثبت رسانده، که پایین‌ترین رقم از سال 2009 تاکنون است.

کلاً سال 2015، رشد اقتصادی چین به 6.9 درصد رسید که پایین‌ترین رقم در 25 سال گذشته بود.

این آمارها با برآوردهای اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انطباق داشت و نشان داد که دولت چین در تثبیت فعالیت‌های اقتصادی و در عین حال اصلاح اقتصادش با چالش‌هایی مواجه است.

میشائیل مک‌کارتی، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتس در سیدنی گفت: «ما شاهد کاهش کوتاه‌مدت نگرانی‌ها در بازار بوده‌ایم و این موجب وارد آمدن فشار بر طلا می‌شود، همچنین ما در درازمدت شاهد روند افزایش ارزش دلار آمریکا هستیم».

ارزش دلار آمریکا امروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به رقم 1089 دلار و 96 سنت رسید.

مدت کوتاهی پس از انتشار آمارهای تولید ناخالص داخلی چین، قیمت طلا به بالاترین رقم جلسه فعلی یعنی 1090 دلار و 40 سنت رسید.

قیمت فلز زرد در روز 8 ژانویه به‌دلیل نگرانی‌ها از سرنوشت اقتصاد جهانی و به‌خصوص اقتصاد چین به بالاترین رقم 2 ماه گذشته یعنی 1112 دلار رسید.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز امروز بدون تغییر در رقم 1089 دلار و 90 سنت ثابت بود.