4 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده آزاد شد/تاکنون چیزی از برنامه ها به مانگفته اند

گروه اقتصادی- اسداله عسگراولادی درباره آزاد شدن پول‌های بلوکه شده اظهار داشت: بعد از این‌که برجام اجرایی شد، بخشی از پول‌های بلوکه شده آزاد شد.

به گزارش افکارخبر، وی افزود: برای این پول‌های آزاد شده باید برنامه وجود داشته باشد و توصیه ما به دولت این است که این پول‌ها را در راه تولید و تولید برای صادرات مصرف کند.

رییس اتاق ایران و چین تصریح کرد: آقای رییس‌جمهور گفته است که ما مشغول برنامه‌ریزی هستیم که این پول‌ها را در جهت تولید و کارهای زیربنایی هزینه شود.

عسگراولادی متذکر شد: پول‌های آزاد شده اگر به سمت واسطه‌گری و دلالی رود، نفس غرض شده است و ما هم توصیه به دولت کردیم که سیاستی در پیش گیرد که پول‌ها به بی‌راهه نرود.

وی با بیان این‌که پول‌های آزاد شده اگر برای واردات هم قرار است هزینه شود، باید برای واردات ماشین‌آلات و کالاهای زیربنایی باشد، عنوان کرد: ما نباید واردات کالاهای مصرفی را داشته باشیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان این‌که بانک مرکزی با کمک وزارت اقتصاد مشغول برنامه‌ریزی هستند، ادامه داد: تاکنون چیزی در خصوص برنامه‌ها به ما نگفته‌اند.

عسگراولادی یادآور شد: بخشی از وصولی‌های ما در بودجه سال آینده، پول‌های بلوکه شده است.

وی با بیان این‌که ظاهرا 4 میلیارد دلار از این پول‌های بلوکه شده آزاد شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، بخشی از این پول‌ها آزاد شده و بخشی نیز در حال آزاد شدن است.