لس‌آنجلس تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه خبری خود نوشت: «ده‌ها میلیارد دلار از پول‌های ایران سال‌ها در بانک‌های جهان نگهداری می‌شد. تهران بدلیل تحریم‌های اعمال‌شده نمی‌توانست از این دارایی‌ها استفاده کند. تا اینکه، رئیس‌ بانک مرکزی ایران سه‌شنبه به ملت ایران اعلام کرد میلیاردها دلار از پول‌های بلوکه‌شده این کشور با موفقیت به بانک‌های کره‌جنوبی، ژاپن، آلمان و امارات منتقل شد. این انتقال پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا و آمریکا هفته گذشته تحریم‌های ایران را در راستای اجرای مفاد برجام، لغو کردند.» 

 

در ادامه گزارش آمده است: « آمریکا در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه ایران سابقه‌ای طولانی دارد. خصومت ژئوپُلیتیکی واشینگتن با تهران به سال 1979 و پیروزی انقلاب [اسلامی] ایران باز می‌گردد. این دشمنی در دهه‌های 80 و 90 میلادی نیز ادامه داشت. آمریکا در این سال‌ها، همواره ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم می‌کرد.»      

 

«دیوید اس کوهن،» معاون سابق وزیر خزانه‌داری آمریکا و مسئول مستقیم تحریم‌های ایران،  سال گذشته در سخنانی خطاب به نمایندگان کنگره، مدعی شد: «نتیجه این خصومت، انزوای ایران در صحنه بی‌المللی بوده است.»

 

نگارنده گزارش سپس می‌نویسد: « تهران بدلیل تحریم‌ها قادر نبود به ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های خود در بانک‌های خارجی، دسترسی داشته باشد. تخمین ارزش دارایی‌های بلوکه‌شده ایران بسیار مشکل است. برخی کارشناسان آمریکایی این مبلغ را 100 میلیارد دلار عنوان می‌کنند. کوهن معتقد است ارزش این دارایی‌ها به حدی بود که برای محدود کردن تلاش‌های ایران درخصوص تثبیت ارزش واحد پول این کشور و انجام معاملات خارجی، کفایت کند.  این در حالی است که «ولی‌الله سیف،» رئیس بانک مرکزی ایران و همچنین یک استاد اقتصاد این کشور معتقدند تنها حدود 30 میلیارد دلار از این دارایی‌ها آزاد خواهد شد. »  
       
این گزارش همچنین به نقل از سیف می‌افزاید: اختلاف نظرها درخصوص ارزش این دارایی‌ها بدین جهت است که توافق هسته‌ای بخشی از آن‌ها را در بر نمی‌گیرد.