زمان پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی اعلام شد

سید محمد راشدی افزود: شروع پیک نوروزی قطارهای مسافری از 25 اسفند 94 به مدت 20 روز تا 15 فروردین 95 ادامه دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده از پنجم ، ششم و هفتم بهمن ماه به صورت فروش اینترنتی و از ششم ،هفتم و هشتم بهمن فروش آنلاین از طریق سامانه یکپارچه فروش بلیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران توسط دفاتر فروش بلیت انجام خواهد شد.

معاون مسافری راه آهن در تشریح برنامه پیش فروش بلیت های نوروزی تصریح کرد: پیش فروش بلیت اینترنتی برای محورهای آذربایجان - شمالغرب - شمال و قطارهای کمربندی این محورها از روز پنجم بهمن ماه 94 ساعت 19 به نشانی www.rai.ir و پیش فروش بلیت این محورها از طریق مراکز فروش روز سه شنبه 6 بهمن ماه 94 ساعت هفت صبح آغاز می شود.

وی افزود: پیش فروش اینترنتی بلیت قطار در محورهای جنوب - جنوب شرق شامل بندرعباس، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و زاهدان و همچنین قطارهای کمربندی این محورها از از روز سه شنبه 6بهمن ماه امسال ساعت 19 و پیش فروش بلیت این محورها از طریق مراکز فروش از روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه ساعت هفت صبح آغاز می شود.

به گفته وی، پیش فروش بلیت قطار برای محور خراسان شامل تهران- مشهد، تهران- شاهرود، تهران- سمنان، سمنان - مشهد، شاهرود - مشهد، نیشابور - مشهد، تهران- نیشابور، تهران- خواف، تهران- طبس، آزادور- مشهد، طبس - مشهد، سرخس - مشهد و بالعکس نیز از روز هشتم بهمن از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه پیش فروش اینترنتی محور مزبور نیز ازهفتم بهمن ماه امسال راس ساعت 19 انجام خواهد شد، گفت: ظرفیت پیش بینی شده برای ایام نوروز، 92 هزار و 285 صندلی به صورت روزانه و یک میلیون و 845 هزار و 700 صندلی در کلیه مسیرها و در طول 20 روز ایام پیک خواهد بود.

وی کاهش پنج درصدی ظرفیت صندلی در نوروز95 نسبت به سال قبل را یادآور شد و گفت: بازسازی و نوسازی واگن های مسافری حدود 100 واگن درجه 2 و قدیمی شرکت های حمل و نقل مسافری از سیر خارج و جایگزین شدن تعدادی واگن درجه یک چهار تخته لوکس و قطارهای پنج ستاره در نورورز 95 در این مسیرها به منظور افزایش کیفیت سرویس های مسافری از برنامه های شرکت های ریلی در این ایام است.

پیش بینی می شود در ایام تعطیلات نوروزی از 25 اسفند ماه 94 تا 15 فروردین ماه سال 95 حدود دو میلیون نفر مسافر از طریق قطارهای مسافری در ایام تعطیلات نوروزی در مسیرهای مختلف جا به جا شوند.