آن طور که فعالان بازار عنوان می کنند، پس از لغو تحریم ها در پی اجرایی شدن برجام، بازار خودرو بیش از پیش به رکود رفته و این نشان می دهد مشتریان همچنان در انتظار رسیدن روزهای خوب در بازار هستند.  یکی از دلایلی که بخش بزرگی از مشتریان اقدام به خرید خوندرو نمی کنند، امید آنها به آینده است، چه آنکه گمان می کنند علاوه بر کاهش قیمت، محصولات جدید نیز به زودی راهی کشور خواهند شد.

 

هرچند در آمدن خودروهای به روز و جدید تقریبا تردیدی نیست، اما این اتفاق در کوتاه مدت رخ نخواهد داد و نیاز به حداقل یک سال و نیم زمان دارد. از سوی دیگر، انتظار مشتریان بابت کاهش قیمت خودروهای فعلی، چندان سرانجامی نخواهد داشت، زیرا خودروسازان هیچ برنامه ای برای کاستن از قیمت محصولات خود در دوران پساتحریم ندارند. هرچه هست، برجام هم نتوانست بر کام بازار خودرو باشد و خرید و فروش را در آن رونق دهد و حتی بالعکس، بر رکود آن نیز اضافه کرد.

 

اما سری به بازار بزنیم و ببینیم آنجا چه خبر است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل صندوقدار آن نیز به نام V8 ، 37 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

 

از سوی دیگر اما پژو 405 در حال حاضر 29 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که سمند این هفته 100 هزار تومان کاهش قیمت را به خود دیده و در حال حاضر 30 میلیون تومان به فروش می‌رود.

 

از بازار رانا هم خبر می‌رسد، این خودرو با توجه به تغییر قیمتش در هفته جاری، در حال حاضر 32 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و دنا نیز 43 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد. از دنا که بگذریم، تیبا نیز در حال حاضر 23 میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد و برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید 19 میلیون و 900 هزار تومان هزینه کرد.

 

همچنین مدل 111 پراید نیز در حال حاضر 20 میلیون و 500 خرید و فروش می شود. اما از بازار سراتوهای مونتاژی سایپا نیز خبر می‌رسد که این خودروها تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته‌اند. به گفته فعالان بازار، سراتوی اتومات با قیمتی برابر با 90 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و برای مدل دنده‌ای آن نیز باید 75 میلیون و 600 هزار تومان دست به جیب شد.

 

فعالان بازار اما در مورد تندر-90 نیز تاکید می کنند که این محصول در مدل پارس خودرویی و E2 خود قیمتی برابر با 39 میلیون و 500 هزار تومان دارد. همچنین پارس تندر نیز در حال حاضر 40میلیون تومان به فروش می‌رسد و 46میلیون و 700 هزار تومان نیز باید برای خرید تندر اتومات هزینه کرد.

 

از تندر-90 که بگذریم، مدل‌هاچ بک این محصول یا همان ساندرو، در حال حاضر قیمتی برابر 50میلیون و 500 هزار تومان در مدل اتومات دارد و مدل دنده ای آن نیز 44 میلیون و 500هزار تومان خرید و فروش می‌شود.