درهای تجارت ایران به روی همه کشورها باز است

محمدرضا مودودی با بیان این مطلب گفت: ایران برای هیچ کشوری محدودیتی در تجارت قائل نیست و اگر قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در مورد برخی از کشورها وضع می‌کند فقط به علت احترام به قوانین داخلی کشورهای همسایه و عدم مداخله‌گری یا تشدید تنش‌ها در منطقه است.

وی افزود: درهای تجارت ایران به روی همه کشورها باز است و ما از توسعه روابط با کشورهای جهان به ویژه همسایگان استقبال می‌کنیم و از همه کشورها می‌خواهیم ایران را شریک تجاری باثبات خود بدانند.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت، خاطرنشان کرد: ما با هیچ کشوری محدودیتی در صادرات و واردات و ترانزیت نداریم و ارتباط با همه کشورها را بر اساس روابط متقابل استوار کرده‌ایم.

مودودی در پایان با اشاره به برخی تنش‌ها بین کشورهای همسایه تاکید کرد: واقعیت این است که ایجاد محدودیت های ایجاد شده از سوی ایران نیست بلکه ایران فقط به منظور پرهیز از تشدید اختلافات و عدم مداخله‌گری در سیاست‌های فیمابین همسایگان لاجرم است قوانین محدودکننده‌ای را وضع ‌کند تا از هرگونه بحران‌آفرینی و یا تنش‌زایی ولو در حد ارتباط بازرگانان و تجار جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش ایران اخیرا صادرات مجدد کالاهای ترکیه ای به روسیه را ممنوع کرده است و کارت بازرگانی افرادی که مبادرت به این کار کنند باطل می شود.