سایه سنگین ترک‌ها بر روی پوشاک ایرانی

 سعید حسین زاده رئیس اتحادیه پوشاک کشور گفت: با وجود اینکه آمار رسمی از قاچاق لباس در دست نیست ، میزان قاچاق این کالا در سال جاری نسبت به سال های قبل افزایش پیدا کرده و دلیل عمده آن این است که در سال‌های گذشته تولیدی‌ها با تمام ظرفیت کار می‌کردند ، اما امسال توان تولید نیز کاهش یافته است.

 

وی در خصوص آثار لغو تحریم‌ها در بهبود وضعیت پوشاک و کاهش قاچاق افزود: درصورت فراهم شدن شرایط بهتر برای تولیدکنندگان ،لغو تحریم ها امکان بازگشت دوباره تولیدکنندگان به بازار را فراهم می کرد ، اما متاسفانه تولید کنندگان داخلی در مسابقه با همتایان ترکشان چندان موفق نبوده‌اند.

 

حسین زاده با بیان اینکه مقابله با همتایان ترک مستلزم حمایت کامل از تولیدکنندگان داخلی است گفت :در صورتی که دولت به تمهیدات خود برای جلوگیری از قاچاق لباس و اجرای قانون GSI (فروش پوشاک با کد رسمی و کنترل و نظارت دقیق) عمل نکند در آینده نزدیک ، شاهد نابودی تولیدکنندگان پوشاک در داخل کشور خواهیم بود.

 

حسین زاده خاطر نشان کرد: هم اکنون بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک مجبور به استفاده از مارک‌های خارجی خود هستند تا بتوانند این محصولات را در بازار بفروش برسانند.