قرار دادهای جدید نفتی کشور را به ماقبل ملی شدن نفت بازمی گردیم

دانشجویان شرکت کننده در چهاردهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در اعتراض به برخورد امنیتی با تجمع دانشجویان معترض به قراردادهای نفتی (مقابل وزارت نفت) با امضای طوماری اعلام کردند: «IPC» کشور را به دوران ماقبل ملی شدن صنعت نفت برمی‌گرداند.

در ابتدای این طومار آمده است: روز شنبه دانشجویان در تجمعی در مقابل وزارت نفت، نسبت به قراردادهای اخیر نفتی که به اعتقاد مطلعین و کارشناسان حوزه نفت قراردادهای خسارت بار و برخلاف منافع ملی است، واکنش نشان دادند. اعتراض بدین جهت بود که این قراردادها کشور اسلامی ما را به دوران پیش از انقلاب و حتی دوران پیش از ملی شدن صنعت نفت و دوران پیش از مصدق باز می‌گرداند.

در بخش دیگری از این طومار دانشجویان با اعلام نگرانی نسبت به قراردادهای جدید نفتی، تصریح کردند: نگرانیم به این دلیل که این قراردادها با مدیریت همان وزیری منعقد می‌شود که هنوز پاسخ ضایعه زیان بار کرسنت و فاجعه نفتی آقا زاده مفسد را نداده است و معترضیم به خاطر برخورد گارد امنیتی آقای زنگنه با دانشجویان که به بازداشت و ضرب و شتم جمعی از عزیزان انقلابی عدالتخواه و مطالبه‌گر ما منجر شد. حال آنکه باید با کسانی برخورد شود که از پس قراردادهای نفتی زیانبار؛ حاکمیت و منافع ملی ما را نقض کردند.

در ادامه این طومار آمده است: آقایان دولتی بدانند که با هماهنگی‌های دولت ساخته و غیر قانونی خواندن هرگونه تجمع عدالتخواهانه نخواهند توانست صدای مطالبه گر و عدالتخواهانه دانشجویان را خاموش کنند.

در پایان این طومار اعلام شده است: از همه دستگاه های نظارتی ازجمله قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی و دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، تقاضای ورود به موضوع قراردادهای نفتی را داریم.