بررسی یک ساعته بودجه در تخصصی ترین کمیسیون مجلس

گروه اقتصادی-موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، ‌مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به لایحه بودجه سال 95 گفت: به دلیل تاخیر زیاد دولت در ارائه لایحه بودجه، کمیسیونهای تخصصی مجلس فرصت بررسی آنرا نداشتند.

وی افزود: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بعنوان تخصصی ترین کمیسیون در بررسی لایحه بودجه تنها یک ساعت به بررسی لایحه مذکور پرداخت و تازه همه اعضای کمیسیون هم در این یک ساعت حضور نداشتند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: به نظر می رسد در کمیسیونهای تخصصی دیگر هم بودجه بررسی نشد چرا که اصلا نمایندگان فرصتی برای بررسی لایحه نداشتند در حالی که طبق آئین نامه داخلی مجلس کمیسیونها باید 2 هفته فرصت داشته باشند که به دلیل تاخیر دولت و تعطیلی مجلس برای انتخابات عملا این فرصت سلب شد.

ثروتی با اشاره به انتخابات مجلس در هفتم اسفند امسال گفت: مجلس از امروز سه شنبه تا روز یکشنبه نهم اسفند جلسه علنی ندارد و بعد از آن هم باید کمیسیون تلفیق تشکیل تا بودجه بررسی شود. بنابراین کمیسیونها باید به اجبار گزارش خود را به کمیسیون تلفیق می دادند که بدون بررسی این کار را انجام دادند.

وی با اشاره به حضور نماینده ها در حوزه های انتخابیه برای تبلیغات انتخاباتی اضافه کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به رضا عبدالهی نماینده ماهنشان که نامزد انتخابات مجلس نشده، ماموریت داد تا در طول این سه هفته گزارشی از لایحه تهیه و تحویل کمیسیون تلفیق بدهد.