افرادی که یارانه آنها حذف نشد

در حالی طبق قانون بودجه سال 94قرار بود وزارت کار تا پایان امسال 6میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کند که تناقض‌گویی مسئولان در ارائه آمار ادامه دارد و براساس اعلام جدید یک مسئول، شمار حذف شده‌ها از 3 میلیون نفر اواسط سال به 2.5 میلیون نفر کاهش یافته است.

پرونده حذف یارانه بگیران در حالی ادامه دارد که چند روز گذشته اخباری درباره پیشنهاد دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر حذف 15میلیون یارانه بگیر در رسانه‌ها منتشر شد. این خبر در حالی تیتر رسانه‌ها شد که هیچ جزئیاتی از آن مطرح نشد و مجلسی‌ها این پیشنهاد را منتسب به دولت می‌دانند و اما در مقابل دولت پیشنهاد این طرح رااز سر باز می کند و به گردن مجلس می‌اندازد.

 نمایندگان مجلس بیان می کنند که این موضوع پیشنهاد دولت بوده و وزارت کار به عنوان متولی امر مسئولیت شناسایی این طرح را بر عهده دارد که 15 میلیون ثروتمند را به نفع فقرا حذف کند. اما نکته مهم اینجاست که وزارت کار که تا کنون در حذف 3 میلیون نفر دچار مشکل بوده و حتی موفق به اجرای قانون بودجه 93 نشده است چگونه ممکن است بتواند برای سال آینده 15 میلیون نفر را شناسایی کند.

مجلسی‌ها بیان می‌کنند این پیشنهاد وزارت کار بوده است و بعضاً‌ نسبت به اجرای آن انتقاد دارند.

*احتمال رد پیشنهاد دولت برای حذف 15 میلیون نفر در مجلس

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت پس از روی کار آمدن در صدد کاهش رقم یارانه پرداختی به مردم بود تا از بار مالی آن بکاهد؛ چراکه دولت نسبت به اینکه توان حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه را ندارد، موضع‌گیری سختی داشت، اما این تغییر ادبیات و اعلام حذف 15 میلیون نفر بسیار جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: دولتی که توان حذف 6 میلیون نفر را نداشت، اکنون سخن از خروج 15 میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران به میان می‌آورد و این در حالی بود که حذف این تعداد ثروتمند نیز با اصرار مجلس انجام شد.

* یارانه 15 میلیون ثروتمند به جیب 15 میلیون فقیر می‌رود

ایرج عبدی،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره پیشنهاد جدید به وزارت کار برای حذف 15 میلیون یارانه بگیرگفت:قرار شد یارانه این تعداد ثروتمند حذف و به جیب 15 میلیون فقیر برود.شناسایی ثروتمندان و فقرا با وزارت کار است ولی ثروتمندان هم می توانند فقرا را انتخاب کنند.

 خبرنگار تسنیم پیگیری‌های بسیاری را از وزارت کار درباره جزئیات طرح داشته است اما متأسفانه کسی پاسخگوی تلفن همراه مسئولان نبود یا برخی از مسئولان حاضر به شفاف سازی در این زمینه نشدند و بیان کردند این طرح از سوی وزارت کار نبوده است بلکه پیشنهاد مجلس به منظور حمایت اقشار کم درآمد بوده و مطرح شده است که تعداد15میلیون نفر را به نفع فقرا حذف کنند. خلاصه اینکه شواهد نشان می دهد طرح حذف15 میلیون نفر از ثروتمندان طرح پر درد سری است که هیچ کس مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد با چنین اوصافی مجلس این طرح نپذیرد.