قانون درآمد نفتی اوباما شکست خورد

 بر طبق فک شیت (گزاره برگ) کاخ سفید، لایحه شکست خورده باراک اوباما شامل درآمد 10 دلاری برای هر بشکه نفت تولیدی روز پنجشنبه منتشر شد. این قانون 40 میلیارد دلار در سال برای آمریکا عایدی خواهد داشت و باعث اجرایی شدن برنامه بزرگ "سامانه حمل و نقل پاک قرن 21" خواهد شد. این برنامه شامل افزایش بودجه بزرگراه‌های فدرال، قطارهای الکتریکی، ایستگاه‌های شارژ وسایل الکتریکی و گسترش حمل و نقل‌های کم آلاینده می‌شود.

 

در مقابل، مقامات ارشد کنگره آمریکا اعلام کردند بودجه پیشنهادی اوباما از پیش شکست خورده است. با این وجود، انتشار این برنامه بودجه در روز پنجشنبه سبب آشفتگی صنعت نفت آمریکا شد.

 

با این وجود، این سوال مطرح است که آیا همینک زمان خوبی برای اعمال مالیات بر نفت است؟ در حال حاضر نفت بشکه‌ای 30 دلار است و قیمت بنزین یک و نیم دلار در گالون است. در 35 سال گذشته مالیات بر بنزین 18 سنت بر گالون ثابت مانده است. به صورت طبیعی کاخ سفید در نظر ندارد قانون جدید را به عنوان یک مالیات اضافی بر سوخت درنظر بگیرد. دولت اوباما معتقد است قوانین جدید باعث کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود. این قانون همچنین چماقی بر سر کمپانی‌های شیطان صفت است. نباید از یاد برد که کمپانی "بیگ اویل" مالیات‌ها را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌کند. آنها مالیاتی معادل 25 سنت در هر گالون بر وسایل نقلیه تحمیل می‌کنند.

 

در پایان این گزارش آمده است: اگر چه لایحه اوباما هرگز به قانون تبدیل نخواهد شد، تاسف‌بار است که اوباما مردم آمریکا را احمق تصور می‌کند. اوباما می‌کوشد قانون جدید خود را درآمد بر نفت بخواند. این درحالی است که لایحه جدید درواقع مالیات است. این امر مضحک است که در کشوری با بزرگترین بازار سرمایه، رهبران سیاسی ما تصور می‌کنند مردم نیاز به با مالیات‌هایی برای ترغیب به استفاده کمتر از خودرو و پمپ بنزین دارند.