ابلاغ دستورالعمل فروش مسکن مهر بدون متقاضی

 احمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری در پاسخ به تسنیم، اظهار کرد: هفته آینده دستورالعمل اجرایی فروش واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به استان ها ابلاغ می شود.

وی با بیان این که این واحدها به قیمت تمام شده به متقاضیان واگذار می شود، بیان کرد: این واحدها دارای 30 میلیون تومان تسهیلات هستند.

وی با یادآوری این که برای ثبت نام در طرح مسکن مهر 4 شرط  تاهل، سکونت 5 سال در شهر محل وقوع پروژه، عدم داشتن  ملک شخصی از اوایل سال 84 نباید ملک شخصی و عدم  دریافت تسهیلات بانکی لازم بود که برای واحدهای بدون متقاضی سه شرط عدم دریافت تسهیلات، تاهل و محل سکونت تعدیل می شود.

وی با بیان این که برای تکمیل پروژه های مسکن مهر بدون متقاضی نیاز به جذب متقاضی داشتیم گفت:  الان 1100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این پروژه ها صرف شده که باید برگردد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که همچنین بخشی از منابع مالی از سرمایه سازندگان هزینه شده است، افزود: در 24 استان این مشکل داریم، البته در 7 استان یزد، زنجان، قزوین، کردستان، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری وکهکیلویه و بویر احمد  مشکلی در بخش نبود متقاضی  نداریم.

مهرآبادی با بیان این که کمیته ای مرکب از وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن، بنیاد مسکن برای تهیه ضوابط اجرایی فروش واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی تشکیل شده است، افزود: واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در وهله اول به صورت مرحله انجام می شود و کلا در دو ماه تکلیف آنرا مشخص می کنیم.

وی همچنین از انتشار آگهی برای فروش این واحدها طی هفته آینده خبر داد.