تحریم‌ها علیه ایران ادامه دارد

«جاناتان ایلکایند» معاون بخش بین‌الملل وزارت انرژی آمریکا، در اسلام‌آباد اعلام کرد: برخی تحریم‌ها علیه ایران هنوز هم ادامه دارد و آمریکا تاکنون تصمیمی در مورد خط لوله گاز صلح ایران و پاکستان را نگرفته است.

وی با حضور در جمع رسانه‌ها افزود: پاکستان پس از امضای توافقنامه‌های متعدد با دیگر کشورها، فرصت مناسبی برای خرید گاز ارزان از بازارهای بین‌المللی خواهد داشت.

ایلکایند گفت: گاز ارزان به میزان قابل توجهی در بازار بین‌المللی وجود دارد و پاکستان نیز بزودی توافقنامه‌هایی را در این زمینه امضا خواهد کرد.

این مقام آمریکایی اذعان داشت: گاز مایع «ال ان جی» راه حل مناسبی برای رفع بحران انرژی پاکستان است، اما آن را نباید بعنوان تنها گزینه موجود در نظر گرفت.

معاون دبیر وزارت انرژی آمریکا در امور بین‌الملل در حال حاضر برای آغاز دور جدیدی از همکاری‌های واشنگتن - اسلام‌آباد در بخش انرژی به پاکستان سفر کرده است.

جاناتان ایلکایند خاطرنشان کرد: هدف از اعلام مشارکت شفاف انرژی آمریکا و پاکستان افزایش 3 هزار مگاوات نیروی برق در نیروگاه ملی این کشور است.

«نوازشریف» نخست‌وزیر پاکستان سال گذشته در سفر به آمریکا در مورد دور جدیدی از همکاری‌ها با مقامات واشنگتن به توافق رسید که به عنوان «مشارکت شفاف انرژی پاکستان و آمریکا» نام گذاری شد.

این در حالی است که مقامات اسلام‌آباد در این دیدارها هیچ سخنی در مورد خط لوله گاز صلح ایران و پاکستان مطرح نکرده‌اند.

روزنامه پاکستانی «اکسپرس نیوز» چندی پیش، از تکمیل اسناد کاری از سوی دولت این کشور برای گسترش تجارت دوجانبه از جمله آغاز به کار در مورد خط لوله گاز صلح با ایران را پس از لغو تحریم‌های خارجی خبر داد.

به گفته این روزنامه، دولت پاکستان پس از لغو تحریم‌های خارجی علیه ایران، برای گسترش تجارت و روابط در بخش‌های دیگر اسناد کاری خود با تهران را تکمیل کرده است و زمینه‌ برای آغاز به کار خط لوله گاز صلح فراهم شده و اسلام‌آباد می‌تواند در مورد دریافت 3 هزار مگاوات نیروی برق از ایران نیز رایزنی کند.