قیمت جهانی نفت افزایش یافت

 در حالی که ارزش دلار افزایش یافته و آمارهای ضعیف تجاری چین نگرانی ها درباره تقاضا از سوی بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان را افزایش داده است، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا امروز اندکی افزایش یافت.

طرح مجدد این احتمال که اوپک در نهایت برای تقلیل دادن مازاد عرضه ممکن است با کاهش تولید موافقت کند، موجب شد تا نفت بخش عمده افزایش بیش از 10 درصدی روز جمعه را حفظ کند.

وزیر نفت نیجریه گفت، جو کلی داخل اوپک از بی اعتمادی در حال تبدیل شدن به اجماع در خصوص این مسئله است که باید درباره پایان دادن به روند افت قیمت نفت تصمیمی اتخاذ شود. وی افزود، من با همتایان سعودی و قطری ام صحبت خواهم کرد.

دانیل آنگ، از موسسه فیلیپ فیچرز در یادداشتی نوشت: «ما همچنان معتقدیم که اگر قیمت ها به صورت مصنوعی در نتیجه کاهش تولید مورد حمایت قرار بگیرد، تنها به انواع پر هزینه تر نفت فضای تنفس بیشتر خواهد داد و تنها در کوتاه مدت مشکل را حل خواهد کرد.»

صادرات نفت چین در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل 11.2 درصد کاهش یافت و واردات این کشور نیز 18.8 درصد افت داشت. واردات نفت چین نسبت به رقم های بی سابقه ماه گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل با 23 سنت افزایش به 33 دلار و 59 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز جمعه نیز 3 دلار و 30 سنت افزایش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا هم پس از افزایش بیش از 3 دلاری در جلسه قبل، امروز نیز 46 سنت افزایش یافت و به 29 دلار و 90 سنت رسید.

یک مقام ایرانی گفت، این کشور هم اکنون روزانه 1.3 میلیون بشکه نفت صادر می کند و این رقم تا آغاز سال 1395 شمسی به یک و نیم میلیون بشکه خواهد رسید.