شرکت روبرتو کاوالی ایتالیا اعلام کرد، بعد از لغو تحریم ها اولین فروشگاه خود را در ایران دایر کرده است.

به عقیده تحلیلگران ایران که کشوری غنی از نظر منابع طبیعی و جوان و تحصیلکرده از نظر جمعیت است، می تواند یک بازار بسیار پرسود احتمالی برای شرکت های تولید کننده محصولات لوکس باشد.

روبرتو کاوالی جزو اولین برندهای ایتالیایی است که بعد از لغو تحریم ها فروشگاهی برای عرضه اختصاصی محصولات خود در ایران دایر می کند.

این فروشگاه به مساحت 350 متر مربع پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه و انواع عینک های ساخت این شرکت را عرضه می کند.

رناتو سمراری، مدیرعامل شرکت کاوالی گفت: «ما فکر می کنیم ایران قرار است یک بازار بسیار جذاب برای محصولات لوکس شود.»

با توجه به پابرجا بودن برخی تحریم های دولت آمریکا علیه ایران که موجب محدود شدن فعالیت های شرکت های آمریکایی می شود، شرکت های اروپایی و آسیایی با دست بازتری وارد بازار ایران شده اند.

شرکت پیکوادرو، تولید گننده محصولات چرمی نیز سال گذشته فروشگاهی را در تهران افتتاح کرد.  شرکت دولچ اند گابانا هم در ماه ژانویه اقدام به افتتاح یک فروشگاه عرضه لباس های حجابی و مانتو کرده، اما از اظهارنظر در این باره که آیا قصد دارد کسب و کار خود در ایران را گسترش دهد یا نه خودداری نموده است.

روبرتو کاوالی، آوریل سال گذشته توسط یک صندوق سهام خصوصی تحت عنوان کلسیدرا خریداری شد.

موسس 75 ساله روبرتو کاوالی، همچنان 10 درصد سهام  این شرکت را در اختیار دارد. وی مارس ماه گذشته، مدیریت بخش نوآوری شرکت را به یک طراح نروژی به نام پیتر دونداس واگذار کرد.