افزایش نامحسوس قیمت میوه در شب عید

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه وسبزی درخصوص دلایل گرانی موز در چند روز اخیر اظهار داشت: موز زمان ورود به کشور سبز رنگ است و به همین خاطر باید قبل از ورود به بازار در سردخانه قرار بگیرد و سپس به سالن های رنگ آمیزی برود گاهی میان این پروسه به سبب کمی تولید فاصله می افتد که همین امر منجر به افزایش قیمت آن در بازار می شود.

 

وی افزود: سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده همانند سالهای گذشته باید با وارد کنندگان مذاکره ای داشته باشد تا با افزایش رنگ آمیزی محصول قیمت آن در بازار بیش از پیش گران نشود.

 

مهاجران در ادامه گفت: سیب، پرتغال از جمله میوه های اصلی شب عید هستند که به وفور در سردخانه ذخیره شده و از سویی خیار هم کاشت شده و معلوم نیست که شب عید چه اتفاقی رخ دهد اما پیش بینی بنده این است که افزایش چشم گیری نخواهیم داشت.

 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به دلایل گرانی پیاز بیان کرد: سال گذشته تولید پیاز خیلی زیاد بوده که کشاورزان در سال جاری به سبب کاهش قیمت محصول سال گذشته میزان خود را کاهش دادند و لازم به ذکر است که قیمت پیاز دیروز به 2 هزار و 500 تومان رسیده که امروز مجدد شاهد افزایش قیمت به مرز 3 هزار تومان رسیده است.