بهای نفت افزایش یافت

 خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: بازار سهام آسیا، همزمان با انتظار سرمایه‌گذاران برای تغییر ناگهانی ارزش سهام صنایع مختلف و به دست گرفتن نبض اقتصاد جهانی، تغییرات کُند و نه چندان چشمگیری را شاهد بود. این در شرایطی است که با بالا گرفتن زمزمه‌ها برای خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، ارزش پوند این کشور با اُفت قابل توجه همراه بود. 

 

علی‌رغم اینکه به نظر نمی‌رسد که تغییر محسوسی در تولیدات کشورهای گروه ۲۰ رخ دهد، این کشور‌ها در هفته گذشته، جلسات فشرده‌ای را برگزار کردند تا با برقراریِ هماهنگی بیشتر، از نگرانی‌های بازار بکاهند و به فروکش کردنِ تب بازار کمک کنند. 

 

در بازار نفت نیز، نفت خام برنت با افزایش ۳۱ سِنتی، به در بازار نفت نیز، نفت خام برنت با افزایش ۳۱ سِنتی، به ۳۳. ۳۲ دلار رسید و نفت خام آمریکا، با افزایش ۲۶ سِنتی، بهای ۲۹. ۹۰ دلاری را تجربه کرد که هر دوی این تغییرات به برقراری فضای آرامش در بازار کمک کردند. 

 

سهام نیکِی ژاپن نیز با افزایش ۰. ۷ درصدی، فضا را برای جبران خسارت‌ها و ضررهایی که متحمل شده بود هموار کرد. شاخص‌های عمده بازار سهام چین نیز همزمان با تغییرات اساسی، که در اوراق بهادارِ این بازار اِعمال شد، به ثبات خاصی دست یافت. 

 

با اینکه سهام‌داران وال استریت، از وضع بازار سهام رضایت نداشتند، شاخص‌ها از بهترین عملکردِ این سهام‌داران در سال جاری خبر می‌دهند. 

 

اطلاعات بدست آمده از قیمت دلار حکایت از تورم شتابزده قیمت مصرف‌کننده در ماه ژانویه دارد که در مقایسه با ۴ و نیم سال گذشته کم‌سابقه است. 

 

بهای طلا با کاهش ۰. ۳ درصدی به ۱۲۲۳. ۷۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که همین مقدار کاهش را در روز جمعه تجربه کرد. این در حالی است که طلا در شرایط بی‌ثباتی حاکم بر دارایی‌های جهان، افزایش ۱۵ درصدی را شاهد بود.