سرهنگ احمد رستمی، درباره فعالیت مراکز تعویض پلاک اظهار کرد: به طور کلی روزانه بین 15 تا 17 هزار خدمات مربوط به تعویض و نقل و انتقال پلاک در مراکز تعویض پلاک سراسر کشور انجام می‌شود و همانطور که قبل تر نیز اطلاع رسانی شد ساعات کار مراکز تعویض پلاک در اسفند ماه طی سه مرحله افزایش یافته و در دهه آخر اسفند ماه از ساعت 7 صبح فعالیت‌های این مراکز آغاز شده و تا ساعت 16 درهای مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور باز خواهد بود و تا ساعت 18:30 نیز به افراد حاضر درمراکز خدمت رسانی خواهد شد.

 

شماره‌گذاری 900 هزار خودروی صفر و ‌51 هزار و 500 خودروی وارداتی در سال 94

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رستمی به تشریح آمارهایی از خودروهای شماره گذاری شده در 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: حدود 900 هزار خودروی صفر طی این مدت شماره‌گذاری شده‌اند. دو میلیون و 770 هزار مورد نقل و انتقال خودرو نیز طی این مدت داشته‌ایم.

 

هم اکنون بیش از 17 میلیون خودروی سواری و بیش از 10 میلیون و 700 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور شماره گذاری شده است.

 

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در همین مدت 350 موتورسیکلت نیز شماره‌گذاری شده‌اند، گفت: ‌51 هزار و 500 دستگاه خودروی وارداتی نیز شماره گذاری شده و از این بین 169 هزار خودروی فرسوده نیز اسقاط شده‌اند.

 

رستمی افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد در سال جاری شماره گذاری و همچنین اسقاط کلیه خودروهای سواری و موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است به طوری که در شماره‌گذاری خودروهای نوشماره 20.8 درصد، خودروهای وارداتی 38.7 درصد، موتورسیکلت 23.3 درصد و در اسقاط خودرو نیز 22.4 درصد کاهش را نسبت به 11 ماهه سال گذشته داریم.

 

رستمی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 17 میلیون خودروی سواری و بیش از 10 میلیون و 700 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور شماره گذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه شماره گذاری خودروها با توجه به مصوبه دولت انجام شده و می‌بایست خودروها مورد تایید سازمان استاندارد و همچنین از نظر آلایندگی نیز مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست باشند، گفت: در حال حاضر خودروهای "وانت پاژن"، "وانت ایسوزو" و "وانت فوتون" شماره گذاری نمی‌شوند.

 

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تاکید کرد: اگر خودرویی فاقد ایربگ و سیستم ترمز ضدقفل باشد برابر قانون پلیس آن را شماره گذاری نخواهد کرد.