ارسلان قاسمی درباره روند افزایش قیمت ماهی در روزهای پایانی سال گفت: در روزهای گذشته روند نامناسب توزیع ، عرضه و دلالی باعث افزایش 20تا30 درصدی قیمت ها در بازار شده است.

 وی با بیان اینکه اگر بازار سامان پذیرد مشکلی از نظر کمبود ماهی در بازار نداریم گفت:همواره به دلیل دخالت دلالان نگران افزایش بیش از پیش قیمت‌ها هستیم. بر اساس آخرین آمار در سال جاری 54 تا55 میلیون دلار ماهی تیلاپیا در کشور وارد شده است.

 مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان با بیان اینکه شیلات ایران همواره به دنبال تولید تیلاپیا در کشور است افزود:علت اینکه تا کنون این کار انجام نشده این بوده که سازمان محیط زیست به خاطر تأثیر  منفی آن در اکوسیستم مجوز تولید نداده است چرا که این ماهیان هر چند رشد سریعی دارند اما از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

 قاسمی در روزهای اخیر شاهد افزایش تا 30 درصد هم بوده ایم گفت: تنها دلالان از این افزایش قیمت سود بردند و چیزی نصیب تولید کننده نشده است. تولید کنندگان قیمت فروش محصول خود را افزایش نداده‌اند. متأسفانه هیچ کنترلی هم بر شرایط بازار انجام نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران، وضعیت تولید در سال‌ جاری را مطلوب ندانست و افزود: تولید محصولات شیلاتی از جمله ماهیان گرمابی، سردآبی و میگو نه تنها رشدی نداشته بلکه برخی از آنها با افت نیز همراه بوده است.