قیمت نفت افزایش یافت

 در حالی که شاخص ها نشان می دهد که قیمت نفت به کف رسیده، نفت برنت روز دوشنبه افزایش قیمت یافت، اما تحلیلگران هشدار می دهند که ریسک های کاهشی همچنان ادامه دارد و مدتی زمان خواهد برد تا مازاد عرضه نفت فروکش کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 14 سنت افزایش به 35 دلار و 24 سنت رسید. از 11 فوریه، یعنی آخرین باری که قیمت نفت به زیر 30 دلار رسید، قیمت نفت برنت حدود 17 درصد افزایش داشته است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم که از 11 فوریه تاکنون حدود 27 درصد افزایش یافته، امروز با 7 سنت کاهش به 32 دلار و 70 سنت رسید.

ریچارد گوری، تحلیلگر بازار نفت گفت: «همچنان ریسک های کاهشی فراوانی وجود دارد... اما به ظر می رسد که بازار نفت خام بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشته و احتمالا قیمت ها باید شروع به افزایش کند.»

«جدیدترین آمارها از میزان تولید نفت آمریکا هم تاثیری مثبت بر قیمت ها دارد، زیرا ارقام نشان می دهد که قیمت های پایین در نهایت تاثیر خود را بر تولید گذاشته است.»

آمارها در روز جمعه نشان داد که تولید کنندگان نفت آمریکا تعداد سکوهای حفاری نفتی را برای دهمین هفته متوالی کاهش داده و به پایین ترین رقم از دسامبر 2009 تاکنون رسانده اند. تحلیلگران انتظار دارند این کاهش منجر به افت 600 هزار بشکه ای تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی شود.

بانک مورگان استنلی اعلام کرد، توافق احتمالی عربستان و روسیه بر سر فریز تولید در سطح ماه ژانویه نیز ممکن است موجب افزایش قیمت ها شود.

«روسیه گفته بحث ها درباره فریز تولید باید تا روز اول مارس پایان یابد... هرگونه خبری در مورد پیشرفت در این گفت و گوها می تواند قیمت ها را بالا ببرد.»