در بهمن ماه سال 94 نرخ اجاره بها اندکی رشد داشت. بر اساس آمارهای بانک مرکزی نرخ اجاره بها در بهمن ماه سال 94 نسبت به ماه گذشته 1/ 10 درصد و نسبت به سال گذشته 3/ 11 درصد رشد داشته است. بسیاری از کارشناسان بازار اجاره چندان از این افزایش نرخ اجاره بها نگران نیستند و معتقدند هنوز نرخ‌های اجاره بها کمتر از تورم است و خطری ایجاد نمی‌کند.

 

فایل‌های اجاره هم نشان می‌دهد افزایش نرخ اجاره بها نسبت به ماه‌های گذشته چندان محسوس نیست به‌طور مثال،واحدی ۵۶ متری فول امکانات با عمر ۶ ساله در جنت آباد، ۵۶ میلیون تومان رهن داده می‌شود و در کارون- بالاتر از طوس برای واحدی ۶۰ متری با عمر ۵ ساله طبقه دوم با پارکینگ و انباری ۵۵ میلیون تومان رهن تعیین شده است. در خیابان هاشمی 21 متری جی برای واحدی ۶۰ متری طبقه ۴ با پارکینگ و انباری، نوساز ۳۰ میلیون تومان رهن و ۲۵۰ هزار تومان اجاره دریافت می‌شود و در نارمک - سه راه گلستان برای واحدی ۶۰‌متری و یکخوابه طبقه۲، ۱۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره تعیین شده است. واحدی ۵۶ متری نوساز و لوکس در سعادت‌آباد با نرخ ۱۲۰میلیون تومان رهن داده می‌شود و در مرتضوی- خوش برای آپارتمان ۶۰ متری طبقه اول، تکواحدی ۲ خوابه با انباری و پارکینگ، ۲۰ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

واحدی ۶۰ متری و فول امکانات در جنت‌آباد شاهین شمالی با ۲۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان ماهیانه، اجاره داده می‌شود و در خیابان پیروزی، ابتدای شکوفه برای آپارتمان ۵۶متری طبقه دوم دوخوابه، ۱۵ میلیون تومان رهن و ۷۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است. در یوسف آباد - کاج شمالی برای واحدی ۶۰ متری و یک‌خوابه با ۲۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره، دریافت می‌شود همچنین در دیباجی جنوبی برای آپارتمان ۶۰ متری و دوخوابه، ۵ پله به زیر ۱۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان اجاره تعیین شده است. در خیابان مرزداران ایثار واحدی ۶۰ متری و یکخوابه با عمر ۱۰ساله با امکانات، ۲۵‌میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان اجاره تعیین شده و در کاشانی پیامبر برای آپارتمانی ۶۰ متری و یکخوابه طبقه سوم با امکانات ۵۰ میلیون تومان رهن دریافت می‌شود.