جوانان در خانه و پدربزرگ ها بر سر کار/ خود اشتغالی جوانان تحصیل کرده بی معنی است

گروه اقتصادی، عزت اله یوسفیان نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار خبر با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر جوانان در خانه بیکار هستند اما پدربزرگ های بازنشسته بر سر کار می روند، گفت: با توجه به بکارگیری بازنشستگان در دولت، این روند افزایش یافته است.

وی افزود: بازنشستگان نباید بکار گیری شوند چرا که با اشتغال آنها شاهد بیکاری جوانان می شویم.

این نماینده راه یافته به مجلس دهم تصریح کرد: وقتی جوانان صبح می خوابند و بابابزرگ ها به سر کار می روند، این واقعا تاسف انگیز است.

یوسفیان ملا با اشاره به وظیفه دولت برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور گفت: دولت باید برای جوانان شغل دولتی ایجاد کند. مثل یک جوان تحصیل کرده رشته ادبیات، فلسفه، تاریخ نمی توانند برای خود شغل ایجاد کنند بلکه باید در دستگاه دولتی جذب شوند.

وی افزود: اینکه گفته می شود جوانان برای خود شغل درست کنند و شعار خود اشتغالی می دهند، یک موضوع بی معنی است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اگر دولت به بازنشستگان حقوق کافی بدهد، آنها دیگر سر کار نمی روند و بجای جوانان یک شغل را نمی گیرند.

یوسفیان اشتغال، مساله معیشتی کارکنان و فرهنگیان و بازنشستگان را مهمترین اولویت کاری مجلس دهم ذکر کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر کارگران و کارکنان درآمد مکفی ندارند و دولت باید به این موضوع توجه کند.

وی گفت:امیدواریم اصلاح اطلاق ریالی کارکنان دولت، بازنشستگان، فرهنگیان و کارگران و دارندگان درآمد ثابت در کشور در مجلس دهم نتیجه دهد.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق کم افراد و کارکنان قراردادی گفت: با یک میلیون و 200 هزار تومان زندگی افراد نمی چرخد و دولت باید در این زمینه تدبیر کند.