بدهکاری ۷۰۰میلیاردی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها

 رحمت‌الله مهابادی در مراسم افتتاح فاز نخست طرح تحول فضای کشور در پاسخ به تسنیم اظهار داشت: مطالبات شرکت فرودگاه‌ها از خطوط هوایی بیش از 700 میلیارد تومان است که متأسفانه دوستان در پرداخت آن کم‌محبتی می‌کنند.

وی ادامه داد: ضرر این کار در واقع به مردم می‌رسد؛ ما یک شرکت درآمد ــ هزینه‌ای و غیرانتفاعی هستیم که امکان سرمایه‌گذاری در هیچ جایی را نداریم و صرفاً آنچه سرمایه‌گذاری می‌کنیم در حوزه آسمان و فضای کشور است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: از این رو عدم پرداخت مطالبات ما از شرکت فرودگاه‌ها و سیاست‌های اقتصادی که به‌صورت عمومی در بنگاه‌های عمومی اجرا می‌شود باعث شده توان توسعه ما به‌شدت کاهش یابد و متأسفانه سال آینده در این زمینه با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

مهابادی با بیان "انتظار داریم مسئولان در حوزه‌های مختلف به حل این مشکل کمک کنند" گفت: در بخش زیرساخت‌ها مشکلاتی داریم تا بتوانیم به حد استانداردها برسیم. متأسفانه به‌دلیل کمبود منابع خیلی از زیرساخت‌ها و سامانه‌های فرودگاه کشور فرسوده شده‌ است؛ از این رو از دولت انتظار داریم از این بخش حساس حمایت کرده تا عدم توجه به آن در دوران پساتحریم تبدیل به یک گلوگاه نشود.