میوه های قاچاق امحا می شود
علی اکبر پورحاجی احمد گفت: روز چهارشنبه اقلامی از میوه های قاچاق که در سطح میدان تره بار مرکزی و عرضه لوکس فروشی های تهران کشف شده بر اساس قانون امحا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه قانون به صراحت اعلام می کند که وزارت جهاد کشاورزی و رده متناظر استانی و سازمان جهاد کشاورزی استان می بایست مصرف انسانی و یا  عدم مصرف را اعلام کند گفت: طی بررسی های انجام شده به دلیل اینکه این میوه ها نه تنها مجوز لازم را برای واردات نداشتند بلکه استانداردهای لازم ماده 11 را نیز دارا نبودند و همچنین به علت فضای حواشی ناامن در کشورهای اطراف تمامی موارد کشف شده به عنوان عدم مصرف انسانی اعلام شد.

پورحاجی احمد اظهار داشت: مرجع قضایی که رسیدگی می کند هم بر اساس این نظریه و براساس اصل حفظ سلامت جامعه رای امحا را صادر کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران تصریح کرد: انگور شیلیایی، نارنگی پاکستانی، سیب های فرانسوی، نارنگی شییلی آفریقایی و چند مدل میوه خارجی دیگر از جمله این میوه ها هستند.

وی یادآور شد: مقدار این میوه ها در حدود 31 هزار کیلو است که تا کنون رای حدود 13 هزار کیلو آماده است و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم رای تمام این میوه ها را بگیریم و امحا به طور کامل انجام شود.

پورحاجی احمد با اشاره به اینکه عمده این کالاهای قاچاق از طریق ترانزیت و انحراف در ترانزیت به تهران وارد می شود گفت : با توجه به آنکه میوه دارای شرایط سخت نگه داری است و باید با سردخانه یا یخچال حمل شود نمی توان بهانه آورد و آن را مشابه دیگر کالاها دانست که جاسازی شده و یا افراد آن را وارد کرده اند زیرا میوه را نمی توان با هر وسیله ای از مسافت های بسیار دور وارد کرد.