قیمت افسارگریختگی بلیت هواپیما تکرار شد

 هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال قیمت افسارگریختگی بلیت هواپیما تکرار می شود و مردمی که بدون هیچ پشتیبان سردرگم و مجبور به خرید بلیت با قیمت بالا هستند.

 

امسال قیمت بلیت هواپیما منتظر روزهای پایانی نماند و از 2 هفته مانده به تحویل سال نو روند صعودی به خود گرفته آژانسهای هواپیمایی از هم اکنون قیمت بلیت هواپیماها را افزایش داده اند. نبود نظارت باعث شده بلیت هواپیما با قیمت‌های گزاف در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد. 

 

قیمت های بلیت هواپیما در آژانس های هواپیمایی تفاوت زیادی با قیمت های مصوب دارد.

 

به عنوان مثال قیمت مصوب بلیت هواپیما از تهران به کیش در روزهای جاری 1725000 ریال این در حالی است که قیمت پرواز تهران کیش در آژانس های هواپچیمایی حدود 3100000 تا 3500000 ریال و در روزهای پایانی سال هنم بین 3300000 تا 3500000 ریال است.

 

همچنین قیمت بلیت مصوب تهران مشهد در روزهای جاری 1704000 ریال است که در آژانس های هواپیمایی 4440000 ریال است و در روزهای پایانی بین 2000000 تاد 4000000 ریال در نوسان است.

 

پس از تماس با یکی از آژانس های هواپیمایی برای خرید بلیت تهران مشهد در روزهای پایانی متصدی فروش گفت: که بلیت موجود نیست و فقط چارتر وجود دارد و همین بلیت چارتر در تاریخ 26 اسفند ماه امسال برای پرواز تهران مشهد 1950000 هزار ریال و در تاریخ 27 اسفند ماه 2500000 ریال است.

 

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع فروش بلیت ها به خصوص در دو حالت چارتر کردن و انبوه به افراد فروخته می شود که جای تأمل دارد.

 

وی ادامه داد: اگر درصدی به عنوان پیک گردشگری تعریف شود در جهان عادی استد اما آنچه که موجب افزایش نگرانی می شود این است که یک سری افراد سودجو بلیت ها را به صورت انبوه یا چارتر و  یا به صورت عام خریداری کرده و در حقیقت نوعی تبانی، زیرمیزی یا منافع برای دلالان ایجاد می شود بدون آنکه آن شرکت یا مردم بهره مند شوند.

 

نماینده خانه ملت اظهار داشت: دولت باید نظارت کامل داشته باشد تا موضوع چارتر و خرید انبوه و دور کردن مردم از اصل خرید به درستی پیگیری شود.

 

ندیمی تصریح کرد: با توجه به آنکه مردم از دلالی و افزایش قیمت ها نگرانی دارند و افزایش های چند صد برابری در ایام پرتقاضا مشاهده می شود بنابراین باید نظارت هابا شدت عملکرد بیشتری دنبال شود.

 

وی معتقد است که این نظارت ها باید توسط همه دستگاه های ذیربط باشد و ادامه داد:سازمان تعزیرات سازمان بازرسی، سازمان حمایت از مصرف کننده و دیگر دستگاه های نظارتی در این زمینه مسئول هستند.