دفن ۲۷ تن میوه قاچاق در چاه‌های مخصوص

حدود ۳۱ تن میوه قاچاق در بازرسی‌های اخیر از میدان میوه و تره بار و مراکز عرضه میوه لوکس کشف و از این میزان ۲۷ تن به علت غیربهداشتی بودن امحا شد.

علی اکبر پور احمد نژاد دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در حاشیه مراسم امحای میوه‌های قاچاق غیربهداشتی و مضر گفت: این میوه ها از یک هفته پیش، از میدان میوه و تره بار و مراکز عرضه میوه لوکس کشف، جمع آوری و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران منتقل شد که امروز پس از دریافت استعلام‌های لازم و اینکه مراجع بهداشتی ۲۷ تن از این میوه ها را غیر بهداشتی و مضر برای سلامت جامعه اعلام کردند، با حضور دستگاه‌های مربوط، ‌کار امحا انجام شد.

وی افزود:‌ این میوه ها شامل نارگیل، سیر، دراگون، لیمو ترش، ‌بلوط، گریپ فروت، سیب فرانسوی، ‌انگور، ‌پرتقال و نارنگی بود که در محوطه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران نابودسازی و سپس بقایای آن در چاه‌های مخصوص دفن شد.

پوراحمد نژاد گفت: اگر سلامت این میوه ها تائید می‌شد، به‌جای نابود کردن، ‌تصمیم دیگری گرفته می‌شد که یکی از تصمیمات، استفاده از آنها برای مصارف کود پیش بینی شده بود اما به‌علت غیربهداشتی اعلام شدن چاره ای جز نابودسازی نداشتیم.

وی افزود:‌ برای ۴ تن دیگر از این میوه‌های کشف شده که استعلام بهداشتی و دیگر استعلام‌های آنها نیز مثبت اعلام شده است، هنوز تصمیم‌گیری نشده و فرآیند تصمیم گیری ادامه دارد.

میوه های قاچاقی که اخیرا کشف شده مربوط به ۳۵ مالک بوده که ارزش تقریبی کارشناسی شده برای آن حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.