جایگاه داران سی ان جی در آستانه تعطیلی

اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی کشور با انتقاد از عدم همکاری وزارت نفت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص افزایش کارمزد جایگاه داران اظهار داشت: متاسفانه هم  اکنون اکثر جایگاه داران از این روند گله مند بوده به طوری که تصمیم به تعطیلی جایگاه های خود کرده اند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر کارمزد 2300  جایگاه سی ان جی سال جاری پرداخت نشده است و این موضوع همچنان در پرده ای از ابهام قرارا گرفته است.

 

دادرس ادامه داد: مهم ترین نکته این است که در کشور ما گرانترین قیمت سی ان جی با ارزانترین کارمزد در ناوگان حمل و نقل عرضه می شود. به طوری که قیمت کارمزد هم اکنون متناسب با سال های 92 و 93 بوده است، این در حالی است که در سال جاری دستمزد، تعرفه ها افزایش پیدا کرده است.

 

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی کشور تاکید کرد: در صورت ادامه این روند جایگاه داران توان پرداخت حقوق کارمندان خود را ندارند تا جایی که 60 تا 70 درصد جایگاه ها معترض هستند.

 

وی افزود: دولت به جای برند سازی بایستی اصلاح نظام سوخت رسانی را در کشور در دستور کار خود قرار دهد، بنابراین طبق برنامه ریزی دولت بنا بود که کل کارمزد جایگاه داران تبدیل به حق العمل کاری شود اما  هنوز عملیاتی نشده است.

 

دادرس با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران کارمزد جایگاه های سوخت بنزین را ارائه کرده است گفت: متاسفانه شرکت ملی گاز به دلیل کمبود بودجه هم اکنون 80 میلیارد تومان بابت کارمزد به جایگاه داران بدهکار است.

 

وی خاطر نشان کرد: جا دارد دولت تدبیر و امید به جای بسته ریاضتی، بسته حمایتی را در اختیار جایگاه داران سی ان جی قرار دهد چرا که هنوز  حمایت های رئیس جمهور به داد جایگاه داران سی ان جی نرسیده است و در صورت ادامه دار شدن این امر 24 هزار شاغل در این عرصه بیکار خواهند شد.