هشدار سازمان هواپیمایی درمورد سایت های غیر مجاز

مشاور رسانه ای رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت های مربوط به شرکت هواپیمایی فعال مجاز است و سایر سایت های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

 

رضا جعفرزاده به لزوم اجرای دستورالعمل حقوق مسافر در شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ملاک عملکرد شرکت های هواپیمایی را رعایت حقوق مسافران و جلب رضایت آنها می داند.

 

وی با بیان اینکه گروه های نظارتی در ایام نوروز افزایش خواهد یافت، تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به منظو نظارت‌های دقیق بر فروش بلیت هواپیما به ویژه در ایام پیک سفر که تقاضا بیشتر است، تلاش می‌کند بررسی‌های جامعی داشته باشد و برای جلب رضایت مسافران تمام تمهیدات خود را بکار گیرند.

 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین شرکت های هواپیمایی ملزم هستند برای اطلاع رسانی دقیق به افکار عمومی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، نسبت به اطلاع رسانی بموقع، صحیح و شفاف، مسافران را از وضع تاخیر احتمالی یا لغو پرواز مطلع کنند.

 

وی گفت: شرکت های هواپیمایی باید به منظور سهولت دسترسی نرخ های بلیت پروازها در مسیرهای مختلف، فهرست نرخ های تحلیل شده و نهایی را از طریق وب سایت های رسمی شرکت هواپیمایی مربوطه یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در اختیار مشتریان قرار دهند.

 

جعفرزاده با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن توصیه های دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در امر اطلاع رسانی، افزود: روابط عمومی ها همواره متقاضیان را از خرید بلیت هواپیما از مراکز غیر معتبر منع و از درج نرخ بلیت و داشتن لوگوی شرکت اطمینان حاصل کنند.

 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از مسافران خواست جامدان فرودگاه را از وجود اشیاء و سایل قیمتی خود قبل از تحویل مطلع کنند.

 

وی از متقاضیان خرید بلیت هواپیما خواست از تهیه بلیت هواپیما از مراکز و سایت های غیر مجاز خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش بلیت خارج از نرخ ارائه شده در شرکت های هواپیمایی از سوی دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری می توانند با شماره تلفن های 61022355 دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت سازمان هواپیمایی کشوری تماس بگیرند تا برخورد شود.

 

فهرست دفاتر مجاز بند «الف» بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir ، قابل مشاهده است، دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند «الف» از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز گرفته اند و مجوز بند «ب» شامل دفاتری است که از سازمان گردشگری دریافت کرده اند.